Ogłoszenia targów i szkoleń
W nowej roli - menedżer
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2011-05-26 |
Data zakończenia | 2011-05-27 |
www | http://www.adeptia.pl/ |
biuro@adeptia.pl |
Kontakt
Adeptia Centrum Szkoleń
Al. Solidarności 129/131 lok.149
00-898 Warszawa
tel: 022 620 130 00
e-mail: biuro@adeptia.pl
www.adeptia.pl
Opis
Opis szkolenia:
Zarządzanie zespołem to zadanie wymagające wielu kompetencji – zarówno na poziomie wiedzy jak i umiejętności praktycznych. Po objęciu roli menedżera okazuje się, że zarządzanie ludźmi jest bardzo złożonym procesem, który wymaga zupełnie nowych, często nieposiadanych do tej pory, kompetencji. Uczestnicy warsztatów dostaną wsparcie w objęciu swojej nowej roli – roli menedżera.
Do kluczowych obszarów rozwoju umiejętności menedżerskich należą:
- dopasowanie stylu zarządzania do poziomu zaawansowania pracownika
- dbanie o rozwój pracowników
- delegowanie zadań
- utrzymywanie motywacji podwładnych
- udzielanie informacji zwrotnych
Dla kogo:
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do osób, które stawiają pierwsze kroki w roli menedżera.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- uczestnicy poznają podstawowe teorie przywództwa opisane w literaturze style zarządzania ludźmi w organizacjach
- uczestnicy zapoznają się z koncepcją przywództwa sytuacyjnego wg Blanchard’a
- podczas szkolenia będą również zaprezentowane podstawowe umiejętności menedżerskie: metody delegowania zadań (m.in. wyznaczanie celów, zarządzanie przez zadania), teorie motywacji ludzi oraz wiedza z zakresu dbania o rozwój pracowników i udzielania im informacji zwrotnych.
Program szkolenia:
1.Pierwsze kroki menedżera
- Kolega, szef, lider, kierownik czy przywódca?
- Dawne i współczesne teorie zarządzania w organizacjach
2.Style zarządzania – jak się odnaleźć w nowej roli
Rodzaje stylów zarządzania
- autokratyczny
- liberalny
- demokratyczny
- klubowy
Diagnoza stylu zarządzania uczestników na dzień dzisiejszy
Konsekwencje, zalety i zagrożenia związane z każdym stylem
Poszukiwanie najlepszego rozwiązania
3.Koncepcja przywództwa sytuacyjnego wg Blanchard’a
- Dlaczego jeden styl zarządzania nie sprawdza się dla wszystkich członków zespołu?
- Przegląd 4 poziomów dojrzałości pracownika wg Blanchard’a:
- R1 - entuzjastyczny debiutant
- R2 - rozczarowany adept
- R3 – kompetentny, lecz ostrożny praktyk
- R4 – samodzielny specjalista, ekspert
- Dostosowanie narzędzi zarządzania do poziomu dojrzałości pracownika
4.Dbanie o rozwój pracowników
- Różnice potrzeb rozwojowych pracownika w zależności od poziomu dojrzałości (R1, R2, R3, R4)
- Przegląd narzędzi menedżera (coaching, mentoring, instruktaż, trening, szkolenia)
5.Motywowanie pracowników
- Rola motywacji w zarządzaniu ludźmi
- Co motywuje ludzi do działania?
- Przegląd teorii motywacji
- Teoria Maslowa – hierarchia potrzeb
- Potrzeby psychologiczne ludzi
- Teoria X i Y McGregora
- Teoria motywacji Herzberga (motywatory a czynniki higieny)
- Rozpoznawanie pozafinansowych potrzeb pracowników
- Zapobieganie wyuczonej bezradności i wypaleniu zawodowemu
- Motywowanie na poziomie codziennych rozmów
6.Udzielanie informacji zwrotnych, jako podstawowe narzędzie menedżera
- Definicja informacji zwrotnych i ich zastosowanie
- Chwalenie, krytyka a informacja zwrotna
- Wzmacnianie zachowań pozytywnych
- Informacja zwrotna jako motywator
- Przegląd metod udzielania informacji zwrotnych
- Kanapka
- Zorro
- FOKO
- Trudne sytuacje związane z udzielaniem informacji zwrotnych
- opór pracownika
- zaprzeczanie
- usprawiedliwianie się
- agresja
- kłamstwo
7. Podsumowanie szkolenia
- Przypomnienie głównych punktów
- Formuła ZZZ:
- Zabiorę – zabieram do swojego warsztatu techniki, które działają
- Zmienię – zmienię niektóre stare techniki, aby działały lepiej
- Zostawię – zostawiam stare działające techniki lub nienadające się do zmiany