Ogłoszenia targów i szkoleń
Warsztaty doskonalenia umiejętności interpersonalnych
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Altkom Akademia S.A. Warszawa, ul. Chłodna 51, budynek WTT. |
Data rozpoczęcia | 2012-11-08 |
Data zakończenia | 2012-11-09 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/4311/warsztaty-doskonalenia-umiejetnosci-interpersonalnych |
Kontakt
MASTERS Centrum Szkolenia Biznesu AandA Polanska sp. j.
Opis
Cel szkolenia wzrost samomotywacji, zaangażowania i kreatywności doskonalenie umiejętności lepszego rozumienia siebie i innych wzmocnienie pewności siebie rozwijanie elastycznej i otwartej komunikacji doskonalenie umiejętności radzenia sobie z napięciami i rozwiązywaniem konfliktów budowanie więzi z współpracownikami bez uległości i agresji kształcenie podejścia zadaniowego w kontaktach zawodowychProgram szkoleniaI. Poznanie własnych wewnętrznych możliwości ułatwiających lub utrudniających rozwój osobisty1. Inteligencja emocjonalna - gwarancją zaufania do siebie samego2. Cztery najważniejsze zasady budowania pewności siebie: umiejętność korzystania ze zdolności odkrywanie swojej wewnętrznej oryginalności praca - co dalej? dążenie do doskonałości3. Ćwiczenia pomagające budować pewność siebie praca nad swoimi myślami nowy obraz własnej osoby uwolnienie od cudzych oczekiwań jako droga do niezależności pokonywanie postaw nie sprzyjających pewności siebie nieporozumienia wokół ludzkiego ciała niezasłużone poczucie winy znaczenie przyjaźni pewność siebie bez samouwielbienia jak radzić sobie z odrzuceniem?II. Twórczość/kreatywność na co dzień. Jak wyjść ze stereotypów zachowania, które paraliżują aktywność własną.1 .Współdziałanie, porozumiewanie się i motywacja.2. Przezwyciężanie przeszkód w osiąganiu celów.3. Stereotypy- jak sobie z nimi radzić?4.Ćwiczenia pomagające żyć twórczo: początek drogi patrz - pytaj - słuchaj nie szufladkuj trafiaj w sedno puszczaj wodze fantazji nie oceniaj pochopnie bądź oryginalny skup się na zadaniu wykorzystuj okazje do zmian nie rozpamiętuj - działaj wyrażaj siebie koniec drogiIII. Budowanie postawy asertywnej.1. Budowanie postawy asertywnej.2. Jak się uczyć zachowań asertywnych.3. Ćwiczenia zwiększające możliwości w zakresie realizacji zachowań asertywnych: asertywna odmowa asertywna konfrontacja przekonań asertywne reagowanie na krytykę obrona przed atakiem werbalnym obrona przed powtarzającymi się zachowaniami inwazyjnymi asertywne wyrażanie oczekiwań asertywne wyrażanie krytyki i pochwał IV. Konstruktywna komunikacja werbalna.1. Słuchanie reaktywne.2. Budowanie konstruktywnej informacji zwrotnej.3. Wybrane techniki przełamywania nieufności słuchacza.4. Ćwiczenia pogłębiające umiejętności komunikacyjne: rola słuchania w pozyskiwaniu życzliwości słuchacza: aktywne słuchanie użyteczne procedury słowne, zjawisko "pierwszeństwa\" i efekt "świeżości\" w przekazywaniu informacji efektywny nadawca komunikatu odbiorca informacji i jego rola w procesie porozumiewania się: argumenty centralne, argumenty peryferyjne5. Jak reagować na przykładowe reakcje słuchacza: lekceważenie rozmówcy, brak zainteresowania przekazywaną informacją, złą opinią na temat firmy lub osoby?.V. Konflikt interpersonalny i sposoby jego rozwiązania1. Istota konfliktu.2. Tradycyjne sposoby rozwiązywania konfliktów.3. Gotowe techniki efektywnego rozwiązywania konfliktów.4. Ćwiczenia: odwlekanie, ignorowanie, deprecjonowanie, kompromis.VI. Pojęcie stresu i mechanizm pojawiania się reakcji stresowych.1. Źródła stresu.2. Objawy zewnętrzne i ich rola w podejmowaniu decyzji.3. Rola mechanizmów obronnych w skutecznym radzeniu sobie ze stresem.4. Ćwiczenia redukujące stres: pogoń za czasem, potęga i władza, komunikacja, szok reklamowy.