Ogłoszenia targów i szkoleń
Warsztaty zachowań asertywnych, techniki radzenia sobie z konfliktami
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Altkom Akademia S.A. Warszawa, ul. Chłodna 51, budynek WTT. |
Data rozpoczęcia | 2012-11-08 |
Data zakończenia | 2012-11-09 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/4312/warsztaty-zachowan-asertywnych-techniki-radzenia-sobie-z-konfliktami |
Kontakt
MASTERS Centrum Szkolenia Biznesu AandA Polanska sp. j.
Opis
Cel szkoleniaKonflikty są nieodłącznym elementem naszego życia zarówno zawodowego jak i osobistego. Ich źródłem są różnice celów, wartości, interesów, różnice w postrzeganiu, problemy organizacyjne, niektóre style kierowania. Wielu ludzi nie radzi sobie z konfliktami, wielu reaguje na nie obawą, lękiem, agresją. Tymczasem istnieją asertywne sposoby rozwiązywania konfliktów. Jeśli chcesz poznać dynamikę konfliktów i przećwiczyć różne techniki radzenia sobie z nimi - zapraszamy na nasze warsztaty prowadzone w duchu filozofii "wygrany - wygrany\".Cele szkolenia: Poznanie dynamiki konfliktu Rozpoznanie własnych sposobów zachowania w sytuacji konfliktu Rozwijanie umiejętności rozumienia istoty konfliktu Wypracowanie adekwatnych do celów firmy sposobów radzenia sobie z konfliktami Kształcenie partnerskiej postawy w rozwiązywaniu konfliktów Zwiększanie efektywności porozumiewania się z innymi poprzez rozwijanie uczciwej i otwartej komunikacji. Doskonalenie umiejętności stawiania granic w sytuacjach interpersonalnych - dbanie o własne interesy w harmonii z otoczeniem Doskonalenie umiejętności zastosowania technik mediacji i negocjacji Program szkolenia1. Czym jest konflikt? Teoria konfliktu - tradycyjne i współczesne poglądy na konflikt. Skąd się biorą konflikty? Przyczyny powstawania sytuacji konfliktowych. Poziomy i przebieg konfliktu. Konflikt jako nieodłączny element zespołu. Typy zachowań uczestników konfliktu: uległość, agresja, zachowania bierno-agresywne, manipulacja – możliwości i ograniczenia każdego stylu zachowań Rodzaje konfliktów w organizacji: konflikty danych, strukturalne, relacji, interesów, wartości; Twórczy potencjał konfliktów. Motywowanie do zmian.2. Rozwiązywanie konfliktów: Umiejętności psychospołeczne pomocne w konstruktywnym rozwiązywaniu konfliktów. Rola postrzegania i interpretacji w rozwiązywaniu konfliktów. Style komunikacji – jak rozmawiają strony konfliktu? Zasady pracy z konfliktami w relacji Dorosły-Dorosły. Typy postaw interpersonalnych Thomasa Harrisa. Różne strategie rozwiązywania konfliktów: dominacja i tłumienie kompromis integrujące rozwiązywanie problemów3. Asertywność w konflikcie: Nieporozumienia wokół pojęcia asertywności. Prawa asertywności oraz wpływ z ich korzystania na radzenie sobie z konfliktami. Obrona własnego terytorium psychologicznego. Asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy w konflikcie. Obrona własnych opinii i przekonań. Krytyka konstruktywna. Koncentracja na rozwiązaniach. Pozytywne informacje zwrotne Asertywne reagowanie na oceny i krytykę. Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych. Techniki obrony przed manipulacją.4. Mediacje: Specyfika mediacji w życiu zawodowym. Rola mediatora. Zasady mediacji. Alternatywy w mediacji. 5. Negocjacje: Proces negocjacji i jego etapy. BATNA - opracowanie alternatywy swojej i partnera. Charakterystyka stylu miękkiego, twardego i opartego na zasadach. Zasady stylu rzeczowego - zachowania stanowcze, partnerskie, zorientowane na rozwiązanie problemu.