Ogłoszenia targów i szkoleń
Współpraca w zespole
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-12-11 |
Data zakończenia | 2012-12-11 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/3488/wspolpraca-w-zespole |
Kontakt
SYNTEZA [Szkolenia-Konsulting]
Opis
PROGRAM1. KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA WSPIERAJĄCA BUDOWANIE SPÓJNEGO ZESPOŁUZasady sprawnego komunikowania się w zespoleFeedback, jako podstawa poprawnych relacji – modele udzielania informacji zwrotnej (FUO; komunikat "ja"; kanapka; 2+2)Otwartość na udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej, wartość krytyki w zespoleKomunikacja niewerbalna, jako istotny element przekazu2. KTO JEST KIM? KTO Z KIM POWINIEN PRACOWAĆ? CZYNNIKI GENERUJĄCE WSPÓŁPRACĘZespół, jako zbiór jednostek - warunki efektywnego współdziałaniaRelacje ludzi wzajemnie od siebie zależnych w organizacjiOkreślanie ról grupowych (analiza wg modelu M. Belbina)Wykorzystanie potencjału członków zespołu3. PRAKTYCZNE ASPEKTY ZAPOBIEGANIA KONFLIKTOM Zapobieganie konfliktom w zespole – lista zasadTypologia reagowania członków zespołu w sytuacjach konfliktowychCzy rozwiązując konflikty rzeczywiście je likwidujemy? – przykłady pseudorozwiązań sytuacji konfliktowych 4. EFEKTYWNE WYKORZYSTANIE CZASU PRACY ZESPOŁU Umiejętność wyznaczania celów, jako klucz do utrzymania właściwego poziomu motywacjiDelegowanie zadań i odpowiedzialności – przyjmowanie postawy proaktywnejPraktyczne wykorzystanie metod zarządzania czasem w kontekście skutecznych działań zespołu (zasada Pareto, analiza ABC)5. FUNKCJONOWANIE W SYTUACJACH TRUDNYCH. RADZENIE SOBIE ZE STRESEMOcena sytuacji a możliwości działania w stresie (reakcja walki, ucieczki, podjęcie działania)Budowanie nawyku konstruktywnej reakcji na stres"Pożeracze stresu" - sposoby opracowania indywidualnych planówKreowanie sieci wsparcia oraz znaczenie relacji międzyludzkich w radzeniu sobie ze stresem6. OPRACOWANIE SOS (STRATEGII OSOBISTEJ SKUTECZNOŚCI) – WARSZTATOkreślenie sytuacji trudnych we współpracy zespołowej – w oparciu o własne doświadczeniaWypracowanie banku dobrych praktyk – omówienie działań, które sprawdziły się oraz tych, które należy wyeliminowaćBudowanie własnej SOS – w oparciu o bank dobrych praktyk i poznane technikiCele szkolenia:Z niektórymi osobami rozumiemy się bez słów, z niektórymi współpracuje się trudniej, a jeszcze innych staramy się zmieniać. Celem szkolenia będzie zbudowanie proaktywnej postawy, opartej na świadomości własnych potrzeb, jak i potrzeb członków zespołów. Promowanie postawy otwartej na przejmowanie inicjatywy, biorącej odpowiedzialność za to, co dzieje się w grupie zadaniowej, osoby która nie czeka na odpowiednie warunki, ale stwarza je, dla dobra całego zespołu. Kluczową rolę w trakcie warsztatu odgrywać będzie weryfikacja przekonań i uświadomienie sobie wpływu własnej postawy na współpracowników i organizację. Punktem zwrotnym będzie opracowanie SOS Strategii Osobistej Skuteczności.Korzyści dla Uczestników:Osoby obecne na szkoleniu, dzięki aktywnemu uczestnictwu:Rozwiną umiejętności komunikowania się, niezbędne w budowaniu spójnego zespołu.Nabędą wiedzę dotyczącą zapobiegania konfliktom.Uświadomią sobie znaczenie ról zespołowych oraz nabędą umiejętności ich rozpoznawania u członków zespołu.Udoskonalą umiejętności radzenia sobie z emocjami i stresem w sytuacjach zawodowych.Zwiększą własną skuteczność w zakresie efektywnego wykorzystywania czasu pracy zespołu. Opracują SOS, czyli Strategię Osobistej Skuteczności, dzięki której będą mogli lepiej współpracować w ramach swoich zespołów.Termin szkolenia: 21-22 maja 2013 r. początek zajęć o godz. 9.30Czas trwania: 2 dni [2 x 7 godzin dydaktycznych]Miejsce: Katowice - Hotel QUBUS **** PrestigeIlość miejsc ograniczona - decyduje kolejność nadsyłania zgłoszeńWszystkie zgłoszenia nadesłane przed: 07.05.2013 r., premiowane będą rabatem w wysokości 100 PLN. UWAGA: Na zlecenie istnieje możliwość organizacji zajęć np. w siedzibie firmy/instytucji zlecającej.FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I PROGRAM ZAJĘĆ