Ogłoszenia targów i szkoleń
WYKORZYSTANIE UMIEJETNOŚCI TEATRANYCH W BIZNESIE
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-02-23 |
Data zakończenia | 2012-02-24 |
www | http://www.wikconsulting.pl |
szkolenia@wikconsulting.pl |
Kontakt
tel. 509 66 77 98
Opis
Pomiędzy teatrem a biznesem istnieje bardzo dużo podobieństw. Teatralna jest już sama sytuacja spotkania sprzedawcy (kontrahenta) z klientem. Jeden jest widzem a drugi aktorem. Każdy aktor musi być skuteczny, jeżeli chce przekonać widza do swojej roli. W tym celu stosuje określone techniki perswazji, konieczne, aby osiągnąć określony i założony efekt. Jednak nawet najlepszy aktor nie odnajdzie skuteczności, jeżeli nie sięgnie po swoje naturalne predyspozycje i umiejętności. Jeżeli z jednej strony; nie zadba o cel swojej gry, a z drugiej nie zdobędzie koniecznego do jej realizacji warsztatu. To ciało i głos aktora są tutaj najbardziej istotne. Umiejętność panowania nad własną mimiką, głosem i ciałem gwarantuje sukces.
Elementy pracy z głosem, indywidualną ekspresją, prezentacją, prowadzone przez reżysera teatralnego pozwolą na spotkanie z własnymi możliwościami i ograniczeniami, dzięki czemu przyczynią się do zwiększenia własnego potencjału twórczego oraz biznesowej skuteczności.
Pamiętajmy, że to właśnie reżyser wyznaczając aktorowi cele i kierunki, wskazując jak ma używać swojego głosu i ciała, pomaga mu uzyskać zamierzony efekt.
Elementy ćwiczeń teatralnych wykorzystanych podczas szkolenia pozwolą również zwrócić uwagę na gest, słowo i siłę ekspresji w komunikacji interpersonalnej.
Szkolenie ma charakter kompleksowy. Poprzez udział w ćwiczeniach z zakresu komunikacji, prezentacji, uruchomienia własnej ekspresji, jako skutecznego instrumentu komunikacji, takiego uruchomienia głosu, aby być bardziej interesującym dla odbiorców i zabawy teatralnej uczestnicy nabędą umiejętności skutecznego wywierania określonego wpływu na odbiorcę.
Cele szkolenia:
• Nauka formułowania i dobierania środków przekazu w zależności od słuchaczy miejsca i celu.
• Trening pozytywnej prezentacji i odporności na ekspozycję społeczną.
• Nauka komunikacji interpersonalnej – zdobywanie umiejętności integrowania grupy, a także kształtowania jej liderów.
• Pogłębianie relacji między uczestnikami szkolenia.
• Ukazanie takich narzędzi komunikacyjnych, które powodują wywieranie określonego wrażenia na odbiorcy.
• Pokonanie barier komunikacyjnych.
• Uruchomienie własnej ekspresji, jako skutecznego instrumentu komunikacji. • Uruchomienie głosu, tak, aby być bardziej interesującym dla odbiorców.
• Uzyskanie przez uczestników szkolenia takiego poziomu świadomości funkcjonowania własnego głosu, który doprowadzi do swobodnego nim operowania.
• Zintegrowanie grupy i pogłębienie wzajemnego zaufania pomiędzy uczestnikami warsztatu.
• Nauka umiejętności radzenia sobie ze stresem.
• Poznanie procesu komunikacji, po to, aby umiejętnie przekazywać informacje, prowadzić rozmowy, funkcjonować w zespołach i przekonywać do swoich racji.
Adresaci szkolenia:
Grupą docelową szkolenia są zarówno pracownicy szczebla menedżerskiego jak i operacyjnego, obszaru sprzedaży, HR, PR, lektorzy oraz osoby, które z racji swojego zawodu czy stanowiska prowadzą prezentacje produktów i usług, a także przedstawiają plany i zadania, prowadzą zebrania i szkolenia. Szkolenie adresowane jest również do osób, które chcą uruchomić własny potencjał twórczy, rozbudzić wrażliwość artystyczną, wyobraźnię i kreatywność.
Metody szkoleniowe:
Szkolenia prowadzone są aktywnymi metodami warsztatowymi, pozwalającymi uczestnikom zrozumieć, doświadczyć i ćwiczyć wybrane umiejętności.Wybrane metody używane podczas szkolenia:
• krótkie ćwiczenia (gry, mini symulacje) wprowadzające w poszczególne etapy i tematy szkolenia;
• krótkie wykłady, wprowadzające i podsumowujące zagadnienia, systematyzujące pojęcia;
• analizy przypadków – dyskutowane w małych grupach;
• scenki ćwiczące umiejętności, rejestrowane kamerą a następnie
• plenarne dyskusje grupowe analizujące kryteria działań i ich możliwe konsekwencje;
• dłuższe symulacje integrujące szereg umiejętności;
• krótkie ćwiczenia zabawowe, integrujące, odprężające i rozluźniające atmosferę.
Program:
Część 1.Ćwiczenia integracyjno-poznawcze
Cele ogólne:
• Pokonywanie barier komunikacyjnych.
• Pogłębianie relacji między uczestnikami szkolenia.
• Budowanie pomostu pomiędzy zawodowymi i prywatnymi celami (lub zainteresowaniami) uczestników.
• Budowanie poczucia stabilności i bezpieczeństwa w pracy.
Poprzez wykonywanie najprostszych ćwiczeń ruchowych opartych o wzajemne zaufanie i zabawę z rytmem uczestnicy nabiorą do siebie zaufania co przyczyni się do pełniejszego wykorzystania ich własnych możliwości i umiejętności w kolejnych blokach szkolenia.
Część 2. Warsztat aktorski / doskonalenie umiejętności wywierania wpływu
• Pokazanie podobieństw pomiędzy sytuacją teatralną a sytuacją biznesową
• Skuteczność aktora a skuteczność negocjatora/sprzedawcy
• Jak wykorzystać i uruchomić własną ekspresję w celu uzyskania zamierzonego efektu
• Umiejętność panowania nad ciałem i głosem jako determinanty sukcesu
Poprzez wykonanie ćwiczeń wprowadzających z zakresu emisji głosu, uruchomienia indywidualnej ekspresji, uczestnicy poznają podstawy pracy scenicznej oraz dostrzegą podobieństwa pomiędzy sytuacją teatralną a spotkaniem z klientem (odbiorcą).
Część 3. Głos jako narzędzie ekspresji
• Prawidłowe używanie głosu
• Główne elementy pracy nad głosem
• Barwa, wysokość oraz głośność – odbicie naszych emocji oraz wskaźnik naszego stanu psychicznego i fizycznego samopoczucia
Praktyczna część warsztatu koncentrować się będzie wokół:
• Poznania podstawowych ćwiczeń oddechowych
• Nauki świadomego używania oddechu przeponowego
• Pokazania, jak wykorzystywanie technik relaksacji może pozytywnie wpłynąć na rozwijanie możliwości głosowych.
• Kreatywnego podejście do własnego głosu: odkrywania ukrytych możliwości i skali swojego głosu.
• Wykonywania ćwiczeń rytmicznych, budowania prostych struktur wokalnych.
Część 4. Przekaz – ciało – głos
• Jak używać głosu, tak aby usprawnić codzienną komunikację.
• Jak różnicować wysokość głosu tak aby słuchacze chcieli nas słuchać i dobrze rozumieli nasz komunikat
• Jak zmieniać tempo mówienia oraz dostosowywać je do sytuacji
• Jak dostosowywać barwę głosu do wypowiadanej treści.
• Jak uzyskać odpowiednią siłę głosu
• Jak pracować nad intonacją tak, aby brzmieć pewnie i przekonywująco
Uczestnicy poprzez wykonywane ćwiczenia nauczą się uruchamiać głos, tak aby być bardziej interesującym i wiarygodnym dla odbiorców, czyli:
• Uzyskają świadomości własnych błędów artykulacyjnych (ćwiczenia dykcyjne).
• Nauczą się co zrobić, aby głos „nie drżał” i uzyskał odpowiednią do sytuacji i otoczenia „donośność” (ćwiczenia z emisji głosu).
• Uzyskają taki poziomu świadomości funkcjonowania własnego głosu, który doprowadzi do swobodnego nim operowania.
Część 5. Komunikacja niewerbalna
? Czym jest mowa ciała i jakie niewerbalne znaki odbieramy?
? Jak mowa ciała zdradza emocje i myśli
? Pochodzenie sygnałów niewerbalnych
? Uniwersalne gesty
? Czy można oszukać mowę ciała?
• Ruch ciała jako przekaźnik uczuć i myśli - poszerzenie zasobu znaków komunikacji kinetycznej oraz rozszerzenie pola ich działania (jak różnorodnie używać gestów)
• Reguły mowy ciała, ich znaczenie i oddziaływanie w określonych sytuacjach Jaki wpływ ma dostrojenie/dostosowanie się do rytmu i tempa drugiej osoby podczas kontaktu interpersonalnego
• Aktorskie techniki posługiwania się komunikacją niewerbalną w celu wzmocnienia przekazu.
Tematyka ćwiczeń:
• Ćwiczenia likwidujące zahamowania w posługiwaniu się mową ciała,
• Ćwiczenia w odbieraniu mowy ciała,
• Ćwiczenia zapoznające z gestykulacją,
• Ćwiczenia uświadamiające podział ról,
• Ćwiczenia komunikacji ruchowej.
Część 6.Terytoria i przestrzeń osobista
• Świadomość własnych zachowań i emocji w sytuacji nawiązywania kontaktu,
• Poszukiwanie skutecznych strategii nawiązywania kontaktu
• Wpływ czynników kulturowych na zachowywanie dystansu
• Nasze granice w zakresie kontaktu z drugim człowiekiem:
- Strefa intymna
- Strefa osobista
- Strefa społeczna
- Strefa publiczna
Efektem przeprowadzanych ćwiczeń w grupach 2-3 osobowych jest rozwinięcie umiejętności nawiązywanie kontaktu interpersonalnego oraz budowania partnerskich i podmiotowych relacji opartych na zasadzie poszanowania granic zarówno własnych jak i odbiorcy.
Część 7. Skuteczna prezentacja
• Ukazanie analogii pomiędzy budowaniem roli a przygotowywaniem się do wystąpienia/prezentacji.
• Siła słowa, gestu i ekspresji w pozyskaniu i utrzymaniu uwagi widzów/słuchaczy
• Dostosowanie prezentacji do potrzeb odbiorców/wyznaczanie roli audytorium.
• Wykorzystanie zdobytych umiejętności aktorskich w docieraniu do 3 kanałów odbioru informacji – wzrokowego, słuchowego i kinestetycznego.
• Pokonywanie barier przy prowadzeniu prezentacji. Aktorskie metody radzenia sobie z tremą przed wystąpieniem.
• Praca nad przygotowaniem „pełnego obrazu” wystąpienia - próba generalna.
W części praktycznej moduł koncentrował się będzie na ukazaniu poszczególnych etapów budowania roli pomocnych podczas przygotowywania się do prezentacji; omówienia możliwego sposobu wykorzystania głosu i ciała, opisania emocji, które powinny pojawić się u słuchaczy.
Wykorzystane zostaną ćwiczenia związane z mową ciała i głosem pomocne w pozyskaniu i utrzymania uwagi słuchaczy.
Uczestnicy zostaną poproszeni o przygotowanie krótkich wystąpień na zadany temat – z pomocą prowadzącego wspólnie ustalone zostaną podstawowe zadania aktorskie, które mogą wzmocnić przekaz prezentacji.
W tej części bloku przeprowadzone zostaną również ćwiczenia z zakresu umiejętności koncentracji i rozluźniania pomocne w opanowaniu stresu związanego z wystąpieniem.