Ogłoszenia targów i szkoleń
Zamówienia publiczne dla zamawiających: wybór wykonawcy gwarantujący należyte wykonanie zamówienia.
Status | |
---|---|
Miejsce | Polska Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2013-09-30 |
Data zakończenia | 2013-10-01 |
www | http://gremium.com.pl/index.php/szkolenia-otwarte/11-katalog-szkolen-otwartych/33-szkolenie-zamowienia-publiczne-dla-zamawiajacych-wybor-wykonawcy |
gremium@gremium.com.pl |
Kontakt
Gremium IDK, tel. 22 250 19 46, fax 22 250 19 39
www.gremium.com.pl, e-mail: gremium@gremium.com.pl
Opis
Adresaci:
kierownicy i specjaliści do spraw zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego, urzędach centralnych i innych jednostkach sektora finansów publicznych.
Opis:
Zapraszamy na specjalistyczne szkolenie poświęcone problematyce sporządzenia opisu sposobu dokonania oceny warunków udziału w postępowaniu, oceny spełnienia tych warunków w postępowaniu przez wykonawców oraz oceny złożonych ofert. Kwestie te warunkują wybór wykonawcy obiektywnie zdolnego do należytego wykonania zamówienia, rzutując na efektywność procesu realizacji zamówienia.
Celem szkolenia jest praktyczne przekazanie kompletnej i pogłębionej wiedzy dotyczącej kluczowego obszaru w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w świetle wskazań wynikających z analizy aktualnego orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej, sądów powszechnych, wyników kontroli prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych oraz dorobku doktryny.
Zajęcia będą miały charakter wykładu połączonego z rozwiązywaniem kazusów ze szczególnym naciskiem na analizę zagadnień kontrowersyjnych i wywołujących problemy w praktyce postępowań.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
Uczestnicy dowiedzą się:
- jak prawidłowo kształtować opis warunków udziału w postępowaniu
- jakie są podstawy wykluczenia wykonawców z postępowania
- jak właściwie oceniać zgodność oświadczeń i innych dokumentów
- jak właściwie ocenić treści ofert złożonych w postępowaniu
- jak prawidłowo odrzucić ofertę i uzasadnić tą decyzję
- jak zabezpieczyć należyte wykonanie umowy
Ilość miejsc:
max 25 uczestników.
Program:
1. Zagadnienie ogólne
1.1. Relacja pojęć: warunek udziału, opis sposobu dokonywania ich oceny, dokumenty potwierdzające spełnienie warunków
1.2. Zasady prawidłowego kształtowania opisu warunków i żądania dokumentów
1.2.1. niezbędność, adekwatność i ”proporcjonalność” do specyfiki i przedmiotu zamówienia;
1.2.2. precyzja i przejrzystość postanowień dotyczących warunków,
1.2.3. jawność, upublicznienie oraz niezmienność w toku postępowania, weryfikowalność
1.3. Najczęściej popełniane błędy w opisie warunków w świetle wyników kontroli UZP
2. Charakterystyka warunków udziału w postępowaniu
2.1. Warunek udziału w zakresie posiadania uprawnień
2.1.1. uprawnienia wykonawcy a uprawnienia do czynności osób.
2.1.2. działalność regulowana a wymóg uprawnień do działalności po nowelizacji Rozporządzenia w sprawie dokumentów
2.1.3. wpis do CEDG i KRS a PKD
2.1.4. wymaganie uprawnień w stosunku do konsorcjum i podmiotów trzecich
2.1.5. dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień
2.2. Warunek udziału w zakresie wiedzy i doświadczenia
2.2.1. pojęcie wiedzy i doświadczenia wykonawcy
2.2.2. adekwatność i niezbędność opisu w warunku w świetle orzecznictwa KIO i wyników kontroli UZP z uwzględnieniem rodzaju i specyfiki zamówienia
2.2.3. problemy interpretacyjne związane z dostawami i usługami okresowymi lub ciągłymi
2.2.4. dokumenty potwierdzające posiadania wiedzy i doświadczenia
2.3. Warunek udziału w zakresie dysponowania potencjałem technicznym i osobowym
2.3.1. pojęcie dysponowania a inne formy władania rzeczą lub osobą
2.3.2. dysponowanie pośrednie i bezpośrednie
2.3.3. adekwatność i niezbędność opisu w warunku w świetle orzecznictwa KIO i wyników kontroli UZP z uwzględnieniem rodzaju i specyfiki zamówienia
2.3.4. dokumenty potwierdzające posiadania wiedzy i doświadczenia
2.4. Warunek udziału w zakresie finansowy i ekonomiczny
2.4.1. pojęcie zdolności kredytowej na gruncie PZP
2.4.2. ubezpieczenie OC jako warunek udziału w postępowaniu
2.4.3. adekwatność i niezbędność opisu w warunku w świetle orzecznictwa KIO i wyników kontroli UZP z uwzględnieniem rodzaju i specyfiki zamówienia
2.4.4. kształtowanie warunku posiadania środków / zdolności kredytowej a oferty częściowe
2.4.5. dokumenty potwierdzające posiadania środków lub zdolności kredytowej
2.5. Zasady polegania na zasobach podmiotów trzecich (art. 26 ust. 2 b PZP)
2.5.1. formy niezbędnego polegania na zasobach podmiotów trzecich
2.6. Wybór wykonawcy na podstawie art. 22 ust. 5 PZP – reguły efektywnego zastosowania instytucji
3. Podstawy wykluczenie wykonawców
3.1. Charakterystyka podstaw wykluczenia art. 24 ust. 1 PZP
3.1.1. problemy praktyczne związane z wyrokiem TS WYROK TRYBUNAŁU z dnia 13 grudnia 2012 r.
3.1.2. jak ustalić umyślne wyrządzenie szkody?
3.2. Charakterystyka podstawa wykluczenia art. 24 ust. 2 pkt 1 - 3 PZP
3.3. Nieskuteczne wniesienie wadium
3.4. Wykluczenie wykonawców należących do tej samej grupy kapitałowej
4. Uzupełnianie dokumentów
4.1. termin uzupełnienia
4.2. treść wezwania
4.3. treść i data uzupełnianego dokumentu
4.4. forma uzupełnianych dokumentów
4.5. zatrzymanie wadium
5. Wybrane problemy praktyczne związane z oceną oświadczeń i dokumentów
5.1. treść i forma oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
5.2. forma oświadczeń i dokumentów, zasady poświadczania za zgodność z oryginałem
6. Pojęcie oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia
7. Ustalenie i ocena treści ofert złożonych w postępowaniu
7.1. wyjaśnienie treści oferty
7.2. termin związania ofertą i jego przedłużenie – problemy w orzecznictwie KIO
7.3. korekty omyłek w treści ofert: tzw. nieistotna omyłka – kolizja oświadczeń ogólnych o akceptacji s.i.w.z. a postanowienia szczegółowe w ofercie
8. Odrzucenie oferty
8.1. Szczegółowe omówienie podstaw odrzucenia – studium przypadków
9. Wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
9.1. Przesłanki unieważnienie postępowania – najczęstsze błędy praktyki
9.2. Zawiadomienie o wyborze
Szkolenie dostępne również w formie zamkniętej.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń: 507188997
Szkolenie poprowadzi:
mec. Michał Makowski
adwokat specjalizujący się prawie zamówień publicznych, praktyk w organizacji i realizacji przetargów. W latach 2004 – 2008 jako specjalista (główny specjalista) ds. zamówień publicznych w Telewizji Polskiej S.A. odpowiedzialny za przygotowywanie lub nadzorowanie wielu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. W latach 2008 r. – 2010 r. asesor Prokuratury Rejonowej Warszawa Mokotów. Doktorant na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, autor licznych publikacji z zakresu zamówień publicznych opublikowanych na łamach „Rzeczpospolitej”, kwartalnika „Prawo Zamówień Publicznych”, „Doradcy Zamówienia Publiczne”, „Prokuratury i Prawo”. Obecnie prowadzi indywidualną Kancelarię Adwokacką oraz współpracuje z Kancelariami Zamówień Publicznych.
Wykładowca i promotor na studiach podyplomowych, prelegent na konferencjach naukowych, a także trener zamówień publicznych w ramach szkoleń organizowanych dla sektora publicznego.
Koszt:
870 zł /os.
Rabaty:
Druga i trzecia zgłoszona osoba z jednej firmy uzyska każda 10% rabat. (783zł za osobę)
Przy zgłoszeniu czterech i więcej uczestników z jednej firmy, wszyscy uczestnicy uzyskają 20% rabat. (696 zł za osobę)
Koszt obejmuje uczestnictwo, materiały szkoleniowe, poczęstunek, zaświadczenie.