Drogi Użytkowniku AdBlocka/uBlocka:
Aby poprawnie wyświetlać treść naszej strony, wyłącz AdBlocka/uBlocka lub dodaj wyjątek dla naszej domeny.

Ogłoszenia targów i szkoleń

Zarządzanie cyklem projektu według PCM

Zarządzanie cyklem projektu według PCM
Status
Miejsce Mazowieckie Warszawa
Data rozpoczęcia 2012-11-15
Data zakończenia 2012-11-15
www http://www.szkolenia.com/szkolenie/3139/zarzadzanie-cyklem-projektu-wedlug-pcm
Email
Kontakt
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Opis
Zapraszamy na naszą stronę internetową:Zarządzanie cyklem projektu według PCM>>> W 1992 roku Komisja Europejska rozpoczęła pracę nad własną, autorską metodologią zarządzania projektami. Nadano jej nazwę Project Cycle Management (PCM) - w polskim tłumaczeniu - Zarządzanie Cyklem Projektu (ZCP). PCM jest oficjalną metodyką zarządzania projektami i programami realizowanymi z zaangażowaniem środków europejskich. Dyrektoriaty Generalne I oraz VIII (obecnie EuropeAid) Komisji Europejskiej stosują ją w ramach wszystkich programów pomocy zewnętrznej. Przyjmuje ona założenie, że projekt jest działaniem cyklicznym, który ma pięć faz: programowanie, identyfikacja, formułowanie, wdrażanie oraz ewaluacja i audyt. Jednym z warunków do sukcesu w tym zakresie jest zdobycie wiedzy o metodach zarządzania projektami i umiejętności praktycznego działania w stosowaniu własnej metodyki, pozwalającej skutecznie realizować projekty. Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie obszar wiedzy, a w szczególności: zarządzanie integracją (reguły realizacji projektu, nadzór nad zmianami w planie, zarządzanie zakresem (identyfikacja, rozdział, kontrola i weryfikacja). Uczestnicy zapoznają się z zasadami i technikami: zarządzania czasem (zależności, terminowość, kolejność, spójność działań), zarządzania kosztami (kontrola realizacji budżetu - podejście procesowe), zarządzanie jakością (walidacja dostaw, przeglądy projektu). Omówione zostaną i przećwiczone na bazie studiów przypadków metody i procedury: zarządzania zasobami ludzkimi (pozyskiwanie zasobów, rozwój kompetencji, zarządzanie relacjami) , zarządzania komunikacją i ryzykiem -podejście procesowe. Przedstawione podczas tego szkolenia techniki i narzędzia będą miały zastosowanie w zarządzaniu na każdym etapie cyklu życia projektu w ramach ustalonych uwarunkowań organizacyjnych i finansowych oraz przy optymalnym wykorzystaniu zespołu projektowego.     Uczestnicy szkolenie uzyskają odpowiedzi między innymi na następujące pytania:- Czym jest projekt, na czym polegają jego cechy charakterystyczne i co z tego wynika dla praktyki realizacyjnej?- Co jest najistotniejsze w zarządzaniu projektem?- Czym są i na czym polegają standardy zarządzania projektami?- Jak wykorzystywać w praktyce wiedzę, dotyczącą procesów biznesowych w projekcie?- Jak kontrolować i organizować rozpoczęcie, rozwinięcie i zakończenie projektu?,- Za pomocą jakich procedur i technik przeprowadzać regularne przeglądy postępów prac w stosunku do planu i założeń biznesowych?- Z czego wynikają kłopoty i porażki projektów?- Na czym polega znaczenie i w jaki sposób wykorzystywać tzw. elastyczne punkty decyzyjne?- Z czego wynika i na czym opiera się funkcjonowanie automatycznej kontroli wszelkich odchyleń od planu? Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie opanowania metodyki standardu PCM, identyfikacji innowacyjnych cech projektów i oceny ich korelacji z wymogami POKL. Opanowanie podstawowych zasad przygotowania konkursów na projekty innowacyjne i ponadnarodowe z uwzględnieniem trybu i metodyki ich rankingowania oraz monitorowania i końcowego rozliczenia. Uzupełniającym ważnym celem tego szkolenia będzie również przekazanie wiedzy dotyczącej zagrożeń na etapie projektowania, realizacji i rozliczenia projektów unijnych oraz umiejętności skutecznego przeciwdziałania tym zagrożeniom. W praktyce będzie to polegać na prezentacji wykorzystania PCM, jako zsynchronizowanego systemu zarządzania ryzykiem projektów oświatowych uwzględniającego: - Model organizacyjny zapewniający hierarchicznie uporządkowany i drożny przepływ informacji od projektanta do realizatora i grupy nadzorującej w relacjach zwrotnych.- Metodyki przygotowania zaplecza kadrowego do wdrożenia, oceny, monitoringu i rozliczania końcowego.- Przekazanie podstawowych wskazówek dotyczących przygotowania do obsługi finansowej, doradztwa i audytu pakietu procedur, produktów oraz nadzoru zapewniającego sprawny przebieg wdrożenia i ewaluacji projektu. Zostanie to przedstawione w ścisłym związku ze specyfiką projektów oświatowych z Priorytetu III POKL, przy uwzględnieniu w sposób kompleksowy cech charakterystycznych funduszy pomocowych UE. Dotyczy to w szczególności ich charakteru prawnego, organizacyjnego i finansowego. Poznanie poprzez analizę przypadków – rozwiązań proceduralnych i merytorycznych w zakresie przygotowania konkursów. Przećwiczenie wszystkich wymienionych zagadnień na studiach przypadków. Program szkolenia Wprowadzenie do Zarządzania Projektem definiowanie podstawowych pojęć zarządzania projektem aktualne trendy w zarządzaniu projektami systemy i metodyki zarządzania projektem – przegląd wiodących rozwiązań Charakterystyka projektu, jako przedsięwzięcia organizacyjnego cele projektu typy projektów czynności koordynacyjne i kierownicze w ramach projektu warunki wstępne efektywnego zarządzania projektem Inicjowanie projektu - obszary w zarządzaniu projektem konspekt projektu - Matryca priorytetów budowa zespołu projektowego - Uczestnicy projektu, struktura zespołu struktura podziału pracy szkolenie i doskonalenie zespołu motywowanie do efektywnej pracy grupowej metody grupowego rozwiązywania problemów Planowanie projektu - Cykl życia projektu struktura podziału zadań planowanie zasobów metody szacowania czasu trwania i kosztów zadań projektowych schemat sieciowy projektu (Metoda Ścieżki Krytycznej) harmonogram projektu (wykres Gantta; Kamienie Milowe) harmonogram a budżet -podstawowe reguły współzależności MS Project – przykład programu komputerowego wspomagającego zarządzanie projektem Czas realizacji a opłacalność projektu struktura podziału pracy (pps/ang. wbs), jej wykorzystanie w planowaniu i kontroli zadania projektu, zależności miedzy nimi i dodatkowe ograniczenia zadań w czasie sieć czynności, diagram sieciowy pert, wykres gantt’a harmonogram oparty na datach a harmonogram oparty na sieci czynności budowa harmonogramu projektu - "wprzód", "wstecz" ścieżka krytyczna, zadania krytyczne i podkrytyczne, zapasy czasu określenie i przydział zasobów, rozwiązywanie problemu przeciążenia zasobów łańcuch krytyczny, bufor projektu, bufory zasilające i bufory zasobów zarządzanie czasem w trakcie realizacji projektu – aktualizowanie harmonogramu bieżącego na podstawie informacji o realizacji projektu, zmianach w dostępności zasobów i wymaganiach klienta Realizacja i kontrola projektu cele projektu (główne i cząstkowe), tzw. "drzewo celów", macierz wzajemnej relacji celów projektu strukturyzacja projektu a struktura organizacyjna (np. technika czarnej skrzynki, diagram sprzężenia zwrotnego, wykres Gantta, PERT Koszty, przychody, przepływy gotówkowe przekroje i szacowanie kosztów projektów budżetowanie jako narzędzie zarządzania projektem standard evms (earned value management system) metoda earned value i jej zastosowania orientacja na korzyści projektu szacowanie wartości projektu analiza i wprowadzanie zmian Podstawy zarządzania ryzykiem w projekcie Identyfikacja czynników ryzyka rodzaje ryzyka w projekcie kwantyfikacja ryzyka - szacowanie ryzyka analiza ryzyka plany przeciwdziałania porażki projektów Planowanie komunikacji dystrybucja informacji sprawozdawczość Jakość w projekcie planowanie jakości zapewnienie jakości sterowanie jakością Kapitalizacja doświadczeń, zarządzanie wiedzą Zamknięcie projektu Szkolenie prowadzi: Włodzimierz Gawroński Praktyk. Menedżer, prawnik, ekonomista, finansista. Specjalista zarządzania projektami. Wybitny fachowiec z niesamowitą osobowością zaraża entuzjazmem oraz poraża wiedzą i doświadczeniem.SZKOLENIA