Ogłoszenia targów i szkoleń
Zarządzanie cyklem projektu według PCM
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-11-15 |
Data zakończenia | 2012-11-15 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/3139/zarzadzanie-cyklem-projektu-wedlug-pcm |
Kontakt
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Opis
Zapraszamy na naszą stronę internetową:Zarządzanie cyklem projektu według PCM>>>
W 1992 roku Komisja Europejska rozpoczęła pracę nad własną, autorską metodologią zarządzania projektami. Nadano jej nazwę Project Cycle Management (PCM) - w polskim tłumaczeniu - Zarządzanie Cyklem Projektu (ZCP). PCM jest oficjalną metodyką zarządzania projektami i programami realizowanymi z zaangażowaniem środków europejskich. Dyrektoriaty Generalne I oraz VIII (obecnie EuropeAid) Komisji Europejskiej stosują ją w ramach wszystkich programów pomocy zewnętrznej. Przyjmuje ona założenie, że projekt jest działaniem cyklicznym, który ma pięć faz: programowanie, identyfikacja, formułowanie, wdrażanie oraz ewaluacja i audyt.
Jednym z warunków do sukcesu w tym zakresie jest zdobycie wiedzy o metodach zarządzania projektami i umiejętności praktycznego działania w stosowaniu własnej metodyki, pozwalającej skutecznie realizować projekty.
Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie obszar wiedzy, a w szczególności: zarządzanie integracją (reguły realizacji projektu, nadzór nad zmianami w planie, zarządzanie zakresem (identyfikacja, rozdział, kontrola i weryfikacja). Uczestnicy zapoznają się z zasadami i technikami: zarządzania czasem (zależności, terminowość, kolejność, spójność działań), zarządzania kosztami (kontrola realizacji budżetu - podejście procesowe), zarządzanie jakością (walidacja dostaw, przeglądy projektu). Omówione zostaną i przećwiczone na bazie studiów przypadków metody i procedury: zarządzania zasobami ludzkimi (pozyskiwanie zasobów, rozwój kompetencji, zarządzanie relacjami) , zarządzania komunikacją i ryzykiem -podejście procesowe.
Przedstawione podczas tego szkolenia techniki i narzędzia będą miały zastosowanie w zarządzaniu na każdym etapie cyklu życia projektu w ramach ustalonych uwarunkowań organizacyjnych i finansowych oraz przy optymalnym wykorzystaniu zespołu projektowego.
Uczestnicy szkolenie uzyskają odpowiedzi między innymi na następujące pytania:- Czym jest projekt, na czym polegają jego cechy charakterystyczne i co z tego wynika dla praktyki realizacyjnej?- Co jest najistotniejsze w zarządzaniu projektem?- Czym są i na czym polegają standardy zarządzania projektami?- Jak wykorzystywać w praktyce wiedzę, dotyczącą procesów biznesowych w projekcie?- Jak kontrolować i organizować rozpoczęcie, rozwinięcie i zakończenie projektu?,- Za pomocą jakich procedur i technik przeprowadzać regularne przeglądy postępów prac w stosunku do planu i założeń biznesowych?- Z czego wynikają kłopoty i porażki projektów?- Na czym polega znaczenie i w jaki sposób wykorzystywać tzw. elastyczne punkty decyzyjne?- Z czego wynika i na czym opiera się funkcjonowanie automatycznej kontroli wszelkich odchyleń od planu?
Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie opanowania metodyki standardu PCM, identyfikacji innowacyjnych cech projektów i oceny ich korelacji z wymogami POKL. Opanowanie podstawowych zasad przygotowania konkursów na projekty innowacyjne i ponadnarodowe z uwzględnieniem trybu i metodyki ich rankingowania oraz monitorowania i końcowego rozliczenia. Uzupełniającym ważnym celem tego szkolenia będzie również przekazanie wiedzy dotyczącej zagrożeń na etapie projektowania, realizacji i rozliczenia projektów unijnych oraz umiejętności skutecznego przeciwdziałania tym zagrożeniom. W praktyce będzie to polegać na prezentacji wykorzystania PCM, jako zsynchronizowanego systemu zarządzania ryzykiem projektów oświatowych uwzględniającego:
- Model organizacyjny zapewniający hierarchicznie uporządkowany i drożny przepływ informacji od projektanta do realizatora i grupy nadzorującej w relacjach zwrotnych.- Metodyki przygotowania zaplecza kadrowego do wdrożenia, oceny, monitoringu i rozliczania końcowego.- Przekazanie podstawowych wskazówek dotyczących przygotowania do obsługi finansowej, doradztwa i audytu pakietu procedur, produktów oraz nadzoru zapewniającego sprawny przebieg wdrożenia i ewaluacji projektu.
Zostanie to przedstawione w ścisłym związku ze specyfiką projektów oświatowych z Priorytetu III POKL, przy uwzględnieniu w sposób kompleksowy cech charakterystycznych funduszy pomocowych UE. Dotyczy to w szczególności ich charakteru prawnego, organizacyjnego i finansowego. Poznanie poprzez analizę przypadków – rozwiązań proceduralnych i merytorycznych w zakresie przygotowania konkursów. Przećwiczenie wszystkich wymienionych zagadnień na studiach przypadków.
Program szkolenia
Wprowadzenie do Zarządzania Projektem
definiowanie podstawowych pojęć zarządzania projektem
aktualne trendy w zarządzaniu projektami
systemy i metodyki zarządzania projektem – przegląd wiodących rozwiązań
Charakterystyka projektu, jako przedsięwzięcia organizacyjnego
cele projektu
typy projektów
czynności koordynacyjne i kierownicze w ramach projektu
warunki wstępne efektywnego zarządzania projektem
Inicjowanie projektu - obszary w zarządzaniu projektem
konspekt projektu - Matryca priorytetów
budowa zespołu projektowego - Uczestnicy projektu, struktura zespołu
struktura podziału pracy
szkolenie i doskonalenie zespołu
motywowanie do efektywnej pracy grupowej
metody grupowego rozwiązywania problemów
Planowanie projektu - Cykl życia projektu
struktura podziału zadań
planowanie zasobów
metody szacowania czasu trwania i kosztów zadań projektowych
schemat sieciowy projektu (Metoda Ścieżki Krytycznej)
harmonogram projektu (wykres Gantta; Kamienie Milowe)
harmonogram a budżet -podstawowe reguły współzależności
MS Project – przykład programu komputerowego wspomagającego zarządzanie projektem
Czas realizacji a opłacalność projektu
struktura podziału pracy (pps/ang. wbs), jej wykorzystanie w planowaniu i kontroli
zadania projektu, zależności miedzy nimi i dodatkowe ograniczenia zadań w czasie
sieć czynności, diagram sieciowy pert, wykres gantt’a
harmonogram oparty na datach a harmonogram oparty na sieci czynności
budowa harmonogramu projektu - "wprzód", "wstecz"
ścieżka krytyczna, zadania krytyczne i podkrytyczne, zapasy czasu
określenie i przydział zasobów, rozwiązywanie problemu przeciążenia zasobów
łańcuch krytyczny, bufor projektu, bufory zasilające i bufory zasobów
zarządzanie czasem w trakcie realizacji projektu – aktualizowanie harmonogramu bieżącego na podstawie informacji o realizacji projektu, zmianach w dostępności zasobów i wymaganiach klienta
Realizacja i kontrola projektu
cele projektu (główne i cząstkowe), tzw. "drzewo celów", macierz wzajemnej relacji celów projektu
strukturyzacja projektu a struktura organizacyjna (np. technika czarnej skrzynki, diagram sprzężenia zwrotnego, wykres Gantta, PERT
Koszty, przychody, przepływy gotówkowe
przekroje i szacowanie kosztów projektów
budżetowanie jako narzędzie zarządzania projektem standard evms (earned value management system)
metoda earned value i jej zastosowania
orientacja na korzyści projektu
szacowanie wartości projektu analiza i wprowadzanie zmian
Podstawy zarządzania ryzykiem w projekcie
Identyfikacja czynników ryzyka
rodzaje ryzyka w projekcie
kwantyfikacja ryzyka - szacowanie ryzyka
analiza ryzyka
plany przeciwdziałania
porażki projektów
Planowanie komunikacji
dystrybucja informacji
sprawozdawczość
Jakość w projekcie
planowanie jakości
zapewnienie jakości
sterowanie jakością
Kapitalizacja doświadczeń, zarządzanie wiedzą
Zamknięcie projektu
Szkolenie prowadzi:
Włodzimierz Gawroński
Praktyk. Menedżer, prawnik, ekonomista, finansista. Specjalista zarządzania projektami. Wybitny fachowiec z niesamowitą osobowością zaraża entuzjazmem oraz poraża wiedzą i doświadczeniem.SZKOLENIA