Ogłoszenia targów i szkoleń
Zarządzanie efektywnością osobistą
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Altkom Akademia S.A. Warszawa, ul. Chłodna 51, budynek WTT. |
Data rozpoczęcia | 2012-11-08 |
Data zakończenia | 2012-11-09 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/4468/zarzadzanie-efektywnoscia-osobista |
Kontakt
MASTERS Centrum Szkolenia Biznesu AandA Polanska sp. j.
Opis
Cel szkoleniaProponowane szkolenie dostarcza uczestnikom wiedzy oraz kształtuje umiejętności psychospołeczne, które zwiększają efektywność osobistą w pracy zawodowej i życiu codziennym.Celem treningu jest:podniesienie samomotywacji, zaangażowania i kreatywnościdoskonalenie umiejętności lepszego rozumienia siebie i innychwzmocnienie pewności siebierozwijanie elastycznej i otwartej komunikacjidoskonalenie umiejętności radzenia sobie ze stresemkształcenie podejścia zadaniowego w kontaktach zawodowychProgram szkoleniaI. Efektywność osobista - wewnętrzne możliwości ułatwiających lub utrudniających rozwój1. Inteligencja emocjonalna – gwarancją zaufania do siebie samego2. Cztery najważniejsze zasady budowania pewności siebie:umiejętność korzystania ze zdolnościodkrywanie swojej wewnętrznej oryginalnościpraca – co dalej?dążenie do doskonałości3. Ćwiczenia pomagające budować pewność siebiepraca nad swoimi myślaminowy obraz własnej osobyuwolnienie od cudzych oczekiwań jako droga do niezależnościpokonywanie postaw nie sprzyjających pewności siebienieporozumienia wokół ludzkiego ciałaniezasłużone poczucie winyznaczenie przyjaźnipewność siebie bez samouwielbieniajak radzić sobie z odrzuceniem?II. Kreatywność na co dzień. Jak wyjść ze stereotypów zachowania, które paraliżują aktywność własną.1. Współdziałanie, porozumiewanie się i motywacja.2. Przezwyciężanie przeszkód w osiąganiu celów.3. Stereotypy- jak sobie z nimi radzić?4. Ćwiczenia pomagające żyć twórczo:początek drogipatrz – pytaj – słuchajnie szufladkujtrafiaj w sednopuszczaj wodze fantazjinie oceniaj pochopniebądź oryginalnyskup się na zadaniuwykorzystuj okazje do zmiannie rozpamiętuj – działajwyrażaj siebiekoniec drogiIII. Budowanie efektywnej postawy asertywnej.1. Budowanie postawy asertywnej.2. Jak się uczyć zachowań asertywnych.3. Ćwiczenia zwiększające możliwości w zakresie realizacji zachowań asertywnych:asertywna odmowaasertywna konfrontacja przekonańasertywne reagowanie na krytykęobrona przed atakiem werbalnymobrona przed powtarzającymi się zachowaniami inwazyjnymiasertywne wyrażanie oczekiwańasertywne wyrażanie krytyki i pochwałIV. Konstruktywna komunikacja werbalna.1. Słuchanie reaktywne.2. Budowanie konstruktywnej informacji zwrotnej.3. Wybrane techniki przełamywania nieufności słuchacza.4. Ćwiczenia pogłębiające umiejętności komunikacyjne:rola słuchania w pozyskiwaniu życzliwości słuchacza: aktywne słuchanie użyteczne procedury słowne ,zjawisko "pierwszeństwa" i efekt "świeżości" w przekazywaniu informacjiefektywny nadawca komunikatuodbiorca informacji i jego rola w procesie porozumiewania się : argumenty centralne ,argumenty peryferyjne5. Jak reagować na przykładowe reakcje słuchacza: lekceważenie rozmówcy, brak zainteresowania przekazywaną informacją, złą opinią na temat firmy lub osoby?.V. Zarządzanie stresem i mechanizm pojawiania się reakcji stresowych.1. Źródła stresu.2. Objawy zewnętrzne i ich rola w podejmowaniu decyzji.3. Rola mechanizmów obronnych w skutecznym radzeniu sobie ze stresem.4. Ćwiczenia redukujące stres: pogoń za czasem, potęga i władza, komunikacja, szok reklamowy.