Ogłoszenia targów i szkoleń
Zarządzanie kompetencjami
Status | |
---|---|
Miejsce | Podkarpackie Rzeszów |
Data rozpoczęcia | 2013-09-16 |
Data zakończenia | 2013-09-17 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/3082/zarzadzanie-kompetencjami |
Kontakt
WIK Consulting
Opis
Na każdym stanowisku pracy potrzebne są inne kompetencje do osiągania założonych celów i prawidłowej realizacji zadań. Określenie kompetencji ułatwia więc pracę zarówno pracownikom jak i menedżerom, ponieważ pracownicy wiedzą dokładnie, czego się od nich oczekuje, a menedżerowie mają jasne kryteria oceny efektywności poszczególnych podwładnych. Sukces na stanowisku pracy i rozwój organizacji zależy więc od właściwych kompetencji.Korzyści ze szkolenia:Po szkoleniu uczestnicy:• posiądą praktyczną wiedzę na temat projektowania i zastosowania kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi,• zdobędą umiejętność powiązania różnych narzędzi w spójny system zarządzania oparty na kompetencjach,• uzyskają świadomość wpływu profili kompetencyjnych na procesy zarządzania rozwojem organizacji i zarządzania zmianą oraz modelowanie oczekiwanej kultury organizacyjnej.Program szkolenia:1. Zarządzanie kompetencjami• definicje kompetencji• cechy kompetencji• metodologia opisów kompetencji• klasyfikacja kompetencji2. Kompetencyjne opisy stanowisk pracy• rola opisu stanowiska w systemie zarządzania kompetencjami• określanie zadań• wybór kompetencji kluczowych• profil kompetencyjny – oczekiwane poziomy kompetencjiĆwiczenie: Tworzenie profili kompetencyjnych3. Zastosowanie kompetencji w procesach HRM• Rekrutacja pracowników• Ocena pracowników• Rozwój pracowników• System wynagradzaniaĆwiczenie: Studium przypadku – zastosowanie kompetencji w systemach HR4. Narzędzia oceny poziomu kompetencji• Ocena 180• Ocena 360• Assessment & Development center• Testy kompetencyjneĆwiczenie: Symulacja zastosowania wybranych narzędzi oceny kompetencji5. Budowa systemu zarządzania kompetencjami• Etapy budowy systemu• Tworzenie opisów kompetencji• Skale stosowane w opisach kompetencji• Wskaźniki behavioralne• Najczęściej popełniane błędy i sposoby ich unikaniaĆwiczenie: Studium przypadku – budowa systemu zarządzania kompetencjamiĆwiczenie: Opis wybranych kompetencji6. Wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami• Etapy wdrażania systemu• Model kompetencji – zmiany w organizacji• Budowa klimatu dla kompetencji• Wykorzystanie kompetencji w strategii HRMĆwiczenie: Projekt wdrożenia systemu zarządzania kompetencjami