Ogłoszenia targów i szkoleń
Zarządzanie personelem z elementami prawa pracy, optymalizacji zatrudnienia i czasu pracy - DKS-ZPP
Status | |
---|---|
Miejsce | Lubelskie Lublin |
Data rozpoczęcia | 2012-11-08 |
Data zakończenia | 2012-11-09 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/747/zarzadzanie-personelem-z-elementami-prawa-pracy-optymalizacji-zatrudnienia-i-czasu-pracy-dks-zpp |
Kontakt
Altkom Akademia
Opis
Projekt łódzki - Profesjonalne kadry turystyki.
Blok Menedżerski – szkolenie dla kadry menedżerskiej.
DKS-ZPPP/LODTUR - Zarządzanie personelem z elementami prawa pracy, optymalizacji zatrudnienia i czasu pracy.Projekt "Profesjonalne kadry turystyki" skierowany jest do pracujących
osób dorosłych zamieszkujących i/lub zatrudnionych w Województwie Łódzkim, chcących z własnej inicjatywy, poza czasem pracy
zdobyć/zaktualizować wiedzę i umiejętności niezbędne do efektywnego
zarządzania firmami turystycznymi i profesjonalną obsługą gości.
Szkolenia skierowane są do pracowników przedsiębiorstw prowadzących
działalność hotelarsko-gastronomiczną.Więcej informacji można uzyskać na stronie internetowej projektu.Program szkolenia:Dzień 1.
9:00 - 9:30
• Część wstępna.
o Przywitanie i przedstawienie się prowadzących, firmy i wzajemne zapoznanie się uczestników.
o Przedstawienie programu i spraw organizacyjnych związanych z programem EFS.
o Uzgodnienie zasad kontraktu.
o Pre-test.
9:30 - 16:00
• Planowanie zatrudnienia - psychologia rekrutacji i selekcji kadr
• Etapy planowania personelu.
• Określenie potrzeb w zakresie zatrudnienia.
• Prognozowanie zmian w stanie zatrudnienia a planowanie obsad personalnych.
• Konstruowanie wymagań na dane stanowisko.
• Opis stanowiska pracy - case study.
• Proces rekrutacji.
• Wybór źródła naboru pracowników - wady i zalety rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej.
• Budowa oferty pracy.
• Wybór metody poszukiwania kandydatów.
• Ogłoszenie, jako podstawowe narzędzie procesu rekrutacji - case study.
• Rekomendacje.
• Przeprowadzenie konkursu.
• Proces selekcji.
• Analiza aplikacji kandydata.
• Wywiad selekcyjny pogłębiony.
• Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej.
• Rodzaje pytań - o co pytać? jak czytać między wierszami?
• Kwestionariusz wywiadu rekrutacyjnego - case study.
• Badania testowe - dobór metod pod kątem wymagań stanowiska.
• Próbka pracy.
• Wybór kandydata - jak podjąć decyzję najbardziej optymalną?
Dzień 2.
9:00 - 16:00
• Metodologia przebiegu Assesment Centre i Development Centre
• Etapy obserwacji AC i DC.
• Plusy i minusy obserwacji.
• Psychologiczne pułapki obserwacji.
• Na co koniecznie zwrócić uwagę? - case study.
• Adaptacja zawodowa.
• Zapoznani ze środowiskiem pracy.
• Adaptacja na stanowisku pracy.
• Integracja z zespołem.
• Ocena pracy po okresie próbnym przez przełożonego, współpracowników, podwładnych.
• Karta oceny po pierwszym okresie pracy - case study.
Dzień 3.
9:00 - 16:00
• Budowanie dobrej komunikacji w zespole.
• Bobra atmosfera czy dobrze wykonane zadanie? - co jest ważn iejsze dla efektywnego zespołu?
• Etapy rozwoju zespołu - jak wspierać zespół w podążaniu we właściwym kierunku?
• Role pełnione w zespole i ich znaczenie dla efektywnego zespoł u.
• Diagnoza własnego zespołu pracowników pod kątem etapu rozwoju i pełnionych w zespole ról.
• Dlaczego budować zespół i współpracę w zespole - czy to się opłaca?
• Strategia dochodzenia do współpracy.
• Metody rozwiązywania konfliktów.
• Co powinien robić współpracujący i efektywny zespół?
• Zasady podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników.
• Inicjatywa w podnoszeniu kwalifikacji,
• Zgoda pracodawcy na dokształcanie pracowników.
• Najnowsza zmiana w zakresie czasu pracy- nowa treść art. 130 k .p.
• Definicja czasu pracy a czas szkolenia.
• Podróże służbowe a czas pracy.
• Nowe pojęcia zwiane z czasem pracy.
• Systemy czasu pracy z uwzględnieniem nowych rozwiązań prawnych.
• Obliczanie wymiaru czasu pracy w podstawowym i równoważnym systemie czasu pracy.
• Dobowy a tygodniowy okres odpoczynku.
• Praca w niedzielę lub święto - sposób rekompensowania pracy w takie dni.
• Praca w godzinach nadliczbowych zmiany w zakresie rekompensaty.
• Ewidencja czasu pracy.
• Lista obecności a harmonogram czasu pracy.
Dzień 4.
9:00 - 16:00
• Zasady stosowania Ustawy antykryzysowej w 2010 roku zalety i wady.
• Nowe zasady zawierania umów na czas określony.
• Możliwość przedłużania okresów rozliczeniowych (nawet 12 miesięczne).
• "Ruchoma doba" - na wniosek pracodawcy lub pracownika.
• Obniżanie wymiaru czasu pracy.
• Nierówne traktowanie a dyskryminacja w stosunkach pracy.
• Pojęcie dyskryminacji, molestowania i mobbingu.
• Skuteczne sposoby postępowania wobec pracowników nie naruszające zasady równego traktowania.
• Molestowanie i molestowanie seksualne.
• Odpowiedzialność pracodawcy za naruszenie zasady równego traktowania, za mobbing.
• Zasady prowadzenia dokumentacji w sprawach pracowniczych:
• Akta osobowe.
• Forma i treść umowy o pracę.
• Obowiązki informacyjne przy zawieraniu umów o pracę.
• Rodzaje umów o pracę - zasady ich zawierania.
W ramach projektu odbędą się 52 edycje szkoleń stacjonarnych oraz 4
szkolenia e-learningowe. Przewidziane są 2 bloki szkoleniowe -
Menedżerski oraz Sprzedaż i Obsługa Klienta, ogółem 12 tematów szkoleń, w
tym 4 realizowane w formie blended-learning: e-learning i szkolenie
stacjonarne.
W przypadku szkoleń realizowanych w formie mieszanej – uczestnik
projektu może przystąpić do szkolenia stacjonarnego dopiero po
ukończeniu modułu e-learning i zdaniu testu.
Zakres tematyczny:
1. Blok Menedżerski – szkolenie dla kadry menedżerskiej.
DKS-PPDM/LODTUR - Prawne i podatkowe aspekty działalności gastronomicznej i hotelarskiej (3 dni).
DKS-ZSMT/LODTUR - Zarządzanie sprzedażą i marketingiem usług turystycznych (3 dni).
DKS-PIUT/LODTUR - Promocja internetowa usług turystycznych (3 dni).
DKS-PKUZ/LODTUR - Przepisy krajowe i unijne w zakresie BHP, GHP GMP, wdrażania HACCP (3 dni).
DKS-ZPPP/LODTUR - Zarządzanie personelem z elementami prawa pracy, optymalizacji zatrudnienia i czasu pracy (5 dni).
DKS-BUOK/LODTUR - Budżetowanie i optymalizacja kosztów (3 dni).
2. Blok Sprzedaż i Obsługa Klienta – szkolenia dla kadry zatrudnionej przy sprzedaży usług turystycznych i obsłudze klienta.
DKS-POK/LODTUR - Profesjonalna obsługa klientów – szkolenie stacjonarne (2 dni) + e-learning (3,5h).
DKS-TOK/LODTUR - Telefoniczna obsługa klienta – szkolenie stacjonarne (2 dni) + e-learning (4,5h).
DKS-ROK/LODTUR - Radzenie sobie z zastrzeżeniami i obiekcjami klientów – szkolenie stacjonarne (2 dni) + e-learning (5h).
DKS-ASV/LODTUR - Autoprezentacja i savoir vivre (2 dni).
DKS-PWF/LODTUR - Pracownik jako wizytówka firmy (2 dni).
DKS-KMK/LODTUR - Komunikacja międzykulturowa (2 dni).