Ogłoszenia targów i szkoleń
Zarządzanie poprzez przywództwo
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-08-01 |
Data zakończenia | 2012-08-02 |
www | http://pracowniakompetencji.pl/index.php/lista-szkolen-otwartych/details/372-zarzadzanie-poprzez-przywodztwo.html |
biuro@pracowniakompetencji.pl |
Kontakt
Pracownia Kompetencji
Opis
Adresat szkolenia
Szkolenie jest przeznaczone dla kadry kierowniczej, zarządczej - dla wszystkich, którzy chcą być lepszymi liderami.
.
Cele szkolenia
Poznanie zagadnień związanych z zarządzaniem sytuacyjnym, na wyższym poziomie, wyznaczaniem celów, ich koordynacją, motywowaniem osób i grup. Ćwiczenia praktyczne. Rozwój kompetencji w świetle przykładów wykorzystywanych przez najskuteczniejszych menedżerów – wyznaczanie kierunków własnego rozwoju. Poznanie i rozpoznawanie własnego typu zachowania i potrzeb podwładnych by móc zarządzać zależnie od sytuacji, w taki sposób by znalazły się wśród priorytetów u osób mających je wykonać. Wyszczególnienie i przećwiczenie kluczowych umiejętności menedżerskich, niezbędnych do prawidłowego i efektywnego zarządzania, takich jak:
wyznaczanie celów metodą SMART
koordynacja wykonania
motywowanie
egzekwowanie norm i wartości
poznawanie potrzeb podwładnych
autoanaliza i planowanie własnego rozwoju
prowadzenie rozmowy korygującej
delegowanie zadań i kompetencji (empowerment)
udzielanie pochwały
Identyfikacja mocnych i słabych stron każdego z uczestników, służąca nakreśleniu kierunków indywidualnego rozwoju zawodowego zgodnie z dewizą CHCESZ ZMIENIAĆ INYCH – ZACZNIJ OD SIEBIE (Peter Drucker).
Możliwość autentycznej wymiany doświadczeń uczestników szkolenia.
Doskonalenie umiejętności pracy stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości i potrzeb.
Idea nieustannego „stawania się kimś więcej niż się jest”, będąca podstawą autentycznego procesu rozwoju, stanowi motyw przewodni szkolenia.
Program szkolenia
Wprowadzenie
Cele i program warsztatu
Przedstawienie Myśli przewodniej – Kena Blancharta
Jak przewodzić we współczesnym biznesie? Jak skutecznie realizować założone cele i strategie?
Od czego zależy sukces w budowaniu zespołu i zarządzaniu ludźmi?
Zarządzanie czasem a delegowanie zadań i kompetencji – czy masz czas na zarządzanie?
Omówienie modelu Einsenhovera - narzędzie łączące cele uczestnika szkolenia z celami firmy, działu.
Znaczenie przywództwa – prezentacja, dyskusja
Podstawowe założenia i wartości Przywództwa Sytuacyjnego
Podstawowe obszary kompetencji przywódcy sytuacyjnego
Określanie Zadania
Poziom 1, 2 i 3
Poziom Gotowości
PG1 - Nisko Kompetencje i Nisko Chęci
PG2 - Nisko Kompetencje lecz Wysoko Chęci
PG3 - Wysoko Kompetencje lecz Nisko Chęci
PG4 - Wysoko Kompetencje i Wysoko Chęci
Style Przywództwa
S1 Instruowanie, styl dyrektywny. Wysoko Zadaniowe i Nisko Relacyjne
S2 Sprzedawanie, styl szkoleniowy. Wysoko Zadaniowe i Wysoko Relacyjne
S3 Wspieranie, styl wspierający. Nisko Zadaniowe i Wysoko Relacyjne
S4 Delegowanie, styl delegujący. Nisko Zadaniowe i Nisko Relacyjne
Trzy największe błędy przy stosowaniu Stylów Przywództwa
Traktowanie PG1 jak PG 4
Traktowanie PG4 jak PG1
Pozostawianie PG4 samemu sobie
Dopasowanie Stylu
Diagnoza - pierwszy obszar kompetencji przywódcy sytuacyjnego
Różne silne strony i różne potrzeby pracowników na różnych etapach ich rozwoju. Cykl rozwoju pracownika 18/36 miesięcy
3 Pytania diagnostyczne - narzędzie diagnozy etapu rozwoju
Elastyczność - drugi obszar kompetencji przywódcy sytuacyjnego
Określenie dwóch podstawowych typów działań przywódczych: "Zachowania Instruujące" oraz "Zachowania Wspierające"
Zdefiniowanie i charakterystyka czterech podstawowych stylów przywództwa oraz ich zastosowanie
Dyrektywny
Szkoleniowy
Wspierający
Delegujący
Współpraca dla wyników - trzeci obszar kompetencji przywódcy sytuacyjnego, czyli jak zarządzanie sytuacyjne wdrożyć w firmie, swoim zespole, we współpracy ze swym szefem.
Rozmowa "jeden na jeden" - sposób na otwartą komunikację, budowę zaufania i coaching pracowników
Informacja zwrotna
Motywująca
Demotywująca
Pochwała
Kanapka krytyki
Przekazywanie trudnej informacji
"Współpraca dla wyników" - jak w praktyce wdrożyć zarządzanie sytuacyjne - uzgadniać styl przywództwa ze swoimi współpracownikami. Jak? Kiedy?
Plan działań
Podsumowanie i zakończenie szkolenia
Forma szkolenia
Ćwiczenia zespołowe, indywidualne, dyskusje kierowane, własne metody treningowe, wykład, zajęcia warsztatowe, testy.
Szkolenie będzie realizowane metodami warsztatowymi, angażującymi uczestników, przewidziane są m.in.:
odgrywanie ról – scenki, rejestrowane kamerą
ćwiczenia w grupie
ćwiczenia w podgrupach
dyskusje
praca indywidualna
Trener
Jest absolwentem studiów magisterskich oraz MBA w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie (Polish Open University) oraz Oxford Brookes University.
Posiada łącznie 20-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte w międzynarodowych korporacjach (14 lat pracował na stanowiskach kierowniczych, 8 lat na dyrektorskich), wzbogacone o 3 poziomy studiów oraz znaczną ilość ukończonych szkoleń krajowych i zagranicznych.
Tematyka najczęściej prowadzonych szkoleń, to: zarządzanie zespołami, techniki sprzedaży, negocjacje, obsługa klienta, asertywność.
Jako szef sprzedaży w kolejnych firmach, równolegle przeszkolił ok. 2000 osób. M.in. był trenerem wewnętrznym (przy jednoczesnym pełnieniu obowiązków szefa sprzedaży) w IKEA. Przeszkolił tam ok. 500 osób.
W latach 2003.05 – 2005.05 pracował w Amica Wronki S.A. jako dyrektor sprzedaży. Był odpowiedzialny za zarządzanie sprzedażą krajową - sprzęt AGD. Zarządzał działem i zespołem sprzedaży - 50 osób. Był odpowiedzialny za budżet sprzedaży w wysokości 700 milionów złotych
W latach 2000.08 – 2003.02 pracował w Electrolux Poland Sp. z o.o. jako dyrektor sprzedaży reprezentował firmę Electrolux w Polsce odnośnie marek Electrolux, AEG, Zanussi. Zarządzał działem oraz zespołem sprzedaży (24 osoby). Był odpowiedzialny za budżet sprzedaży w wysokości 300 milionów złotych.
Z jego usług korzystali pracownicy oraz menadżerowie następujących firm: ACCORD FINANCE, Diners Club International Polska, Polbank EFG, BRE Bank S.A, Centrala PZU S.A., eCard Polska, Polkomtel (Plus GSM), British American Tobacco Polska S.A., Scania, TNT Express Worldwide (Poland) Sp. z o.o., Bakoma S.A., Centrum Medyczne Damiana, Johnson Controls Ltd., Mondi Packaging Warszawa Sp. z o.o., ADAMED Sp. z o.o., PHARMINDEX - CMP Medica Poland Sp. z o.o., Schindler Polska, Jean Mueller Polska Sp. z o.o., Rewe Group, miniMAL Sp. z o.o., JELFA S.A.
Koszt szkolenia
Koszt szkolenia wynosi 1 390 zł. (+ 23 % VAT).
W cenę wliczone są:
Dwudniowe szkolenie na najwyższym poziomie, prowadzone przez doświadczonego fachowca
Bogate materiały szkoleniowe
Smaczny catering (obiady i przerwy kawowe)
Certyfikat ukończenia szkolenia