Ogłoszenia targów i szkoleń
Zarządzanie projektami
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2012-11-19 |
Data zakończenia | 2012-11-20 |
www | http://pracowniakompetencji.pl/index.php/lista-szkolen-otwartych/details/359-zarzadzanie-projektami.html |
biuro3@pracowniakompetencji.pl |
Kontakt
PRACOWNIA KOMPETENCJI
www.pracowniakompetencji.pl
22 621 00 62
Opis
Adresaci szkolenia
Wyższa kadra menedżerska, średnia kadra menedżerska, specjaliści, pracownicy wykonawczy dz. handlowego, serwisu, windykacji, księgowości, IT, HR
Cele szkolenia
Uświadomienie, czym jest projekt i jaka jest jego rola oraz charakterystyka wraz z opanowaniem metod organizacji pracy nad projektem. Zdobycie narzędzi do efektywnego zarządzania projektem. Podział ról.
Identyfikacja mocnych i słabych stron każdego z uczestników, służąca nakreśleniu kierunków indywidualnego rozwoju zawodowego. Możliwość wymiany doświadczeń uczestników szkolenia.
Doskonalenie umiejętności pracy z projektem stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości i potrzeb.
Idea nieustannego „stawania się kimś więcej niż się jest”, będąca podstawą autentycznego procesu rozwoju, stanowi motyw przewodni szkolenia.
Program szkolenia
Czym jest projekt?
Charakterystyka – cechy wspólne i różnicujące
Co odróżnia zarządzanie projektem od zarządzania działem, organizacją, komórką ze stałym zespołem
Skala projektu (czas, zakres ingerowania w organizację – szerokość i głębokość działań w projekcie)
Cele projektów – rola przypisywana projektom. Po co tworzy się projekty?
Budowanie efektywnego zespołu projektowego
Jaki powinien być szef projektu?
Co pomaga a co przeszkadza, gdy jest menedżerem i ma doświadczenia w zarządzaniu zespołem?
Co pomaga a co przeszkadza, gdy jest specjalistą – pracownikiem i nie ma doświadczenia w zarządzaniu zespołem?
Jak osiągnąć korzyści z projektu i współpracy zespołu projektowego? Rola działu HR
Jak dzielić role – podział pracy – etapy prac?
Kwalifikacje i cechy kierownika (szefa) projektu
Gdy jesteś menedżerem, specjalistą, operacyjnym - funkcjonalnym (pracujesz w działach; produkcji, handlowym (zakupy, sprzedaż), technicznym, marketingu, finansów, innych.
Gdy jesteś menedżerem zarządzającym – strategicznym (Zarząd, dyrekcja).
Gdy jesteś menedżerem, specjalistą – wizerunkowym (dział rozwoju zasobów ludzkich HR, dział szkoleń, dział badań i rozwoju R&D, biuro Zarządu, Public Relations.
Zadania kierownika projektu
Motywowanie członków zespołu projektowego - zaangażowanie i entuzjazm w projekcie
Komunikacja uczestników projektu
Kierownik projektu z działu HR - dodatkowe możliwości i funkcje;
HR prawa ręka „ucho i oko” pracodawcy (rzecznik interesu pracodawcy),
głosy pracowników mogą trafić bezpośrednio do struktur tworzących prawo w firmie (szansa szybkiej komunikacji w górę),
obiektywna ocena obowiązków i praw zespołu projektowego oraz skutków wynikających z realizacji projektu dla załogi i pracodawcy (możliwość niwelowania napięć wynikających z roszczeń, interpretacji, niewiedzy występujących po obu stronach)
Tworzenie budżetu projektu w oparciu o dostępne zasoby. Optymalizacja wykorzystania (czas, fundusze, wiedza, osoby, infrastruktura)
Planowanie zakresu i celów projektu
Realizacja i kontrola zadań potrzebnych do osiągnięcia celów projektu
Określenie odpowiedzialności zespołu i szefa projektu
Kto określa?
Co może kierownik (szef) projektu?
Zarządzanie czasem w projekcie
Podział zadań zależnie od ich hierarchii
Delegowanie innym czynności do wykonania - zasady
Zarządzanie ryzykiem projektowym i zmianami w projekcie
Eliminowanie ryzyka porażki w całym cyklu projektu
Mierzenie efektywności projektu – kryteria oceny
Wnioski na przyszłość z sukcesów i porażek projektu – organizacja samoucząca się
Budowanie relacji z klientem, właścicielem, inwestorem – sponsorem
korzyści dla firmy, uczestników projektu, odbiorców
Jak reagować w przypadku gdy projekt „idzie” w złym kierunku, albo gdy intuicyjnie przewidujemy że coś jest nie tak jak planowaliśmy?
Zamknięcie projektu
Ćwiczenie finałowe – opracowanie projektu innowacyjnego
Forma szkolenia
Analiza przypadków, ćwiczenia zespołowe, indywidualne, dyskusje kierowane, własne metody treningowe, wykład, zajęcia warsztatowe.
Szkolenie będzie realizowane metodami warsztatowymi, angażującymi uczestników, przewidziane są m.in.:
ćwiczenia w podgrupach
dyskusje
praca indywidualna
prezentacje
Trener
Jest absolwentem studiów magisterskich oraz MBA w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie (Polish Open University) oraz Oxford Brookes University.
Posiada łącznie 20-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte w międzynarodowych korporacjach (14 lat pracował na stanowiskach kierowniczych, 8 lat na dyrektorskich), wzbogacone o 3 poziomy studiów oraz znaczną ilość ukończonych szkoleń krajowych i zagranicznych.
Tematyka najczęściej prowadzonych szkoleń, to: zarządzanie zespołami, techniki sprzedaży, negocjacje, obsługa klienta, asertywność.
Jako szef sprzedaży w kolejnych firmach, równolegle przeszkolił ok. 2000 osób. M.in. był trenerem wewnętrznym (przy jednoczesnym pełnieniu obowiązków szefa sprzedaży) w IKEA. Przeszkolił tam ok. 500 osób.
W latach 2003.05 – 2005.05 pracował w Amica Wronki S.A. jako dyrektor sprzedaży. Był odpowiedzialny za zarządzanie sprzedażą krajową - sprzęt AGD. Zarządzał działem i zespołem sprzedaży - 50 osób. Był odpowiedzialny za budżet sprzedaży w wysokości 700 milionów złotych
W latach 2000.08 – 2003.02 pracował w Electrolux Poland Sp. z o.o. jako dyrektor sprzedaży reprezentował firmę Electrolux w Polsce odnośnie marek Electrolux, AEG, Zanussi. Zarządzał działem oraz zespołem sprzedaży (24 osoby). Był odpowiedzialny za budżet sprzedaży w wysokości 300 milionów złotych.
Z jego usług korzystali pracownicy oraz menadżerowie następujących firm: ACCORD FINANCE, Diners Club International Polska, Polbank EFG, BRE Bank S.A, Centrala PZU S.A., eCard Polska, Polkomtel (Plus GSM), British American Tobacco Polska S.A., Scania, TNT Express Worldwide (Poland) Sp. z o.o., Bakoma S.A., Centrum Medyczne Damiana, Johnson Controls Ltd., Mondi Packaging Warszawa Sp. z o.o., ADAMED Sp. z o.o., PHARMINDEX - CMP Medica Poland Sp. z o.o., Schindler Polska, Jean Mueller Polska Sp. z o.o., Rewe Group, miniMAL Sp. z o.o., JELFA S.A.
Koszt szkolenia
Koszt szkolenia wynosi 1 390 zł + (23% VAT), Faktura VAT
W cenę wliczone są:
Dwudniowe szkolenie na najwyższym poziomie, prowadzone przez doświadczonego fachowca
Bogate materiały szkoleniowe
Smaczny catering (obiady i przerwy kawowe)
Certyfikat ukończenia szkolenia
Miejsce
Miejsce szkolenia:
Pracownia Kompetencji
Opis
Wygodna sala szkoleniowa w samym centrum Warszawy, bardzo dobre obiady.