Ogłoszenia targów i szkoleń
Zarządzanie projektami
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Warszawa |
Data rozpoczęcia | 2013-03-11 |
Data zakończenia | 2013-03-12 |
www | http://pracowniakompetencji.pl/index.php/lista-szkolen-otwartych/details/512-zarzdzanie-projektami.html |
biuro3@pracowniakompetencji.pl |
Kontakt
Pracownia Kompetencji
biuro@pracowniakompetencji.pl
Opis
Adresaci szkolenia
Wyższa kadra menedżerska, średnia kadra menedżerska, specjaliści, pracownicy wykonawczy dz. handlowego, serwisu, windykacji, księgowości, IT, HR
Cele szkolenia
Uświadomienie, czym jest projekt i jaka jest jego rola oraz charakterystyka wraz z opanowaniem metod organizacji pracy nad projektem. Zdobycie narzędzi do efektywnego zarządzania projektem. Podział ról.
Identyfikacja mocnych i słabych stron każdego z uczestników, służąca nakreśleniu kierunków indywidualnego rozwoju zawodowego. Możliwość wymiany doświadczeń uczestników szkolenia.
Doskonalenie umiejętności pracy z projektem stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości i potrzeb.
Idea nieustannego „stawania się kimś więcej niż się jest”, będąca podstawą autentycznego procesu rozwoju, stanowi motyw przewodni szkolenia.
Program szkolenia
Czym jest projekt?
Charakterystyka – cechy wspólne i różnicujące
Co odróżnia zarządzanie projektem od zarządzania działem, organizacją, komórką ze stałym zespołem
Skala projektu (czas, zakres ingerowania w organizację – szerokość i głębokość działań w projekcie)
Cele projektów – rola przypisywana projektom. Po co tworzy się projekty?
Budowanie efektywnego zespołu projektowego
Jaki powinien być szef projektu?
Co pomaga a co przeszkadza, gdy jest menedżerem i ma doświadczenia w zarządzaniu zespołem?
Co pomaga a co przeszkadza, gdy jest specjalistą – pracownikiem i nie ma doświadczenia w zarządzaniu zespołem?
Jak osiągnąć korzyści z projektu i współpracy zespołu projektowego? Rola działu HR
Jak dzielić role – podział pracy – etapy prac?
Kwalifikacje i cechy kierownika (szefa) projektu
Gdy jesteś menedżerem, specjalistą, operacyjnym - funkcjonalnym (pracujesz w działach; produkcji, handlowym (zakupy, sprzedaż), technicznym, marketingu, finansów, innych.
Gdy jesteś menedżerem zarządzającym – strategicznym (Zarząd, dyrekcja).
Gdy jesteś menedżerem, specjalistą – wizerunkowym (dział rozwoju zasobów ludzkich HR, dział szkoleń, dział badań i rozwoju R&D, biuro Zarządu, Public Relations.
Zadania kierownika projektu
Motywowanie członków zespołu projektowego - zaangażowanie i entuzjazm w projekcie
Komunikacja uczestników projektu
Kierownik projektu z działu HR - dodatkowe możliwości i funkcje;
HR prawa ręka „ucho i oko” pracodawcy (rzecznik interesu pracodawcy),
głosy pracowników mogą trafić bezpośrednio do struktur tworzących prawo w firmie (szansa szybkiej komunikacji w górę),
obiektywna ocena obowiązków i praw zespołu projektowego oraz skutków wynikających z realizacji projektu dla załogi i pracodawcy (możliwość niwelowania napięć wynikających z roszczeń, interpretacji, niewiedzy występujących po obu stronach)
Tworzenie budżetu projektu w oparciu o dostępne zasoby. Optymalizacja wykorzystania (czas, fundusze, wiedza, osoby, infrastruktura)
Planowanie zakresu i celów projektu
Realizacja i kontrola zadań potrzebnych do osiągnięcia celów projektu
Określenie odpowiedzialności zespołu i szefa projektu
Kto określa?
Co może kierownik (szef) projektu?
Zarządzanie czasem w projekcie
Podział zadań zależnie od ich hierarchii
Delegowanie innym czynności do wykonania - zasady
Zarządzanie ryzykiem projektowym i zmianami w projekcie
Eliminowanie ryzyka porażki w całym cyklu projektu
Mierzenie efektywności projektu – kryteria oceny
Wnioski na przyszłość z sukcesów i porażek projektu – organizacja samoucząca się
Budowanie relacji z klientem, właścicielem, inwestorem – sponsorem
korzyści dla firmy, uczestników projektu, odbiorców
Jak reagować w przypadku gdy projekt „idzie” w złym kierunku, albo gdy intuicyjnie przewidujemy że coś jest nie tak jak planowaliśmy?
Zamknięcie projektu
Ćwiczenie finałowe – opracowanie projektu innowacyjnego
Forma szkolenia
Analiza przypadków, ćwiczenia zespołowe, indywidualne, dyskusje kierowane, własne metody treningowe, wykład, zajęcia warsztatowe.
Szkolenie będzie realizowane metodami warsztatowymi, angażującymi uczestników, przewidziane są m.in.:
ćwiczenia w podgrupach
dyskusje
praca indywidualna
prezentacje
Trener
Jest absolwentem studiów magisterskich oraz MBA w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie (Polish Open University) oraz Oxford Brookes University.
Posiada łącznie 20-letnie doświadczenie zawodowe zdobyte w międzynarodowych korporacjach (14 lat pracował na stanowiskach kierowniczych, 8 lat na dyrektorskich), wzbogacone o 3 poziomy studiów oraz znaczną ilość ukończonych szkoleń krajowych i zagranicznych.
Tematyka najczęściej prowadzonych szkoleń, to: zarządzanie zespołami, techniki sprzedaży, negocjacje, obsługa klienta, asertywność.
Jako szef sprzedaży w kolejnych firmach, równolegle przeszkolił ok. 2000 osób. M.in. był trenerem wewnętrznym (przy jednoczesnym pełnieniu obowiązków szefa sprzedaży) w IKEA. Przeszkolił tam ok. 500 osób.
W latach 2003.05 – 2005.05 pracował w Amica Wronki S.A. jako dyrektor sprzedaży. Był odpowiedzialny za zarządzanie sprzedażą krajową - sprzęt AGD. Zarządzał działem i zespołem sprzedaży - 50 osób. Był odpowiedzialny za budżet sprzedaży w wysokości 700 milionów złotych
W latach 2000.08 – 2003.02 pracował w Electrolux Poland Sp. z o.o. jako dyrektor sprzedaży reprezentował firmę Electrolux w Polsce odnośnie marek Electrolux, AEG, Zanussi. Zarządzał działem oraz zespołem sprzedaży (24 osoby). Był odpowiedzialny za budżet sprzedaży w wysokości 300 milionów złotych.
Z jego usług korzystali pracownicy oraz menadżerowie następujących firm: ACCORD FINANCE, Diners Club International Polska, Polbank EFG, BRE Bank S.A, Centrala PZU S.A., eCard Polska, Polkomtel (Plus GSM), British American Tobacco Polska S.A., Scania, TNT Express Worldwide (Poland) Sp. z o.o., Bakoma S.A., Centrum Medyczne Damiana, Johnson Controls Ltd., Mondi Packaging Warszawa Sp. z o.o., ADAMED Sp. z o.o., PHARMINDEX - CMP Medica Poland Sp. z o.o., Schindler Polska, Jean Mueller Polska Sp. z o.o., Rewe Group, miniMAL Sp. z o.o., JELFA S.A.
Koszt szkolenia
Koszt szkolenia wynosi 1 390 zł + (23% VAT), Faktura VAT
W cenę wliczone są:
Dwudniowe szkolenie na najwyższym poziomie, prowadzone przez doświadczonego fachowca
Bogate materiały szkoleniowe
Smaczny catering (obiady i przerwy kawowe)
Certyfikat ukończenia szkolenia
Miejsce
Miejsce szkolenia:
Pracownia Kompetencji
Opis
Wygodna sala szkoleniowa w samym centrum Warszawy, bardzo dobre obiady.