Ogłoszenia targów i szkoleń
Zarządzanie projektami PRINCE2®+kontrola projektu+kurs praktyczny+gra-ZP-WP2+FP2+HRP+ZKP+GRAP2/ZPMAP
Status | |
---|---|
Miejsce | Lubelskie Lublin |
Data rozpoczęcia | 2012-11-08 |
Data zakończenia | 2012-11-09 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/4069/zarzadzanie-projektami-prince2kontrola-projektukurs-praktycznygra-zp-wp2fp2hrpzkpgrap2zpmap |
Kontakt
Altkom Akademia
Opis
Na czas i w budżecie – szkolenia z zarządzania projektami metodyką PRINCE2@ dla małopolskich MŚP. Ścieżka: Warsztat wprowadzający. PRINCE2® Foundation + egzamin (cert. P2F). Harmonogramowanie projektu. Praktyczne aspekty pracy Proj. Managera. Gra symulacyjna PRINCEPOLY.
Altkom Akademia zaprasza do udziału w projekcie Na czas i w budżecie – szkolenia z zarządzania projektami metodyką PRINCE2@ dla małopolskich MŚP, którego
celem jest zwiększenie potencjału małopolskich mikro, małych i średnich
przedsiębiorstw poprzez rozwój kompetencji ich właścicieli oraz
pracowników w obszarze zarządzania projektami. Projekt daje możliwość
zdobycia cenionego na rynku pracy międzynarodowego certyfikatu Prince2®
Foundation. Okres realizacji projektu: 01.11.2012 – 31.05.2014. Więcej informacji na stronie internetowej projektu.
Kontakt w sprawie rekrutacji:
Justyna Łataśe-mail: justyna.latas@altkom.pltel: 224605235
Tematy zajęć:
ZP-WP2+ZP-FP2/ZPMAP Warsztat wprowadzający: podstawy zarządzania + PRINCE2 Foundation + egzamin (certyfikat. P2F) 2 dni + 4 dni. Tematy zajęć: 1. Wstęp do szkolenia. 2. Czym jest PRINCE2®. 3. Projekt i środowisko projektu. 4. Pryncypia PRINCE2®. 5. Wstęp do procesów. 6. Proces: Przygotowanie Projektu. 7. Wstęp do tematów PRINCE2®. 8. Temat: Uzasadnienie Biznesowe. 9. Temat: Organizacja. 10. Podsumowanie omówionego materiału - ćwiczenia konsolidujące. 11. Proces: Zarządzanie strategiczne. 12. Proces: Inicjowanie Projektu. 13. Tworzenie Dokumentacji Inicjowania Projektu. 14. Temat: Plany. 15. Proces: Zarządzanie Końcem Etapu. 16. Proces: Sterowanie Etapem cz1. 17. Proces: Zarządzanie Dostarczaniem Produktów. 18. Podsumowanie omówionego materiału - ćwiczenia konsolidujące. 19. Omówienie przykładowego testu egzaminacyjnego. 20. Temat Jakość. 21. Technika Przegląd Jakości. 22. Temat Zmiana. 23. Proces Sterowanie Etapem cz.2. 24. Temat Postępy. 25. Temat Ryzyko. 26. Proces Zamykanie Projektu. 27. Strategia zdawania egzaminu. 28. Egzamin Foundation (2 godziny, w tym egzamin – 1 godzina).
ZP-HRP+ZP-ZKP+ZP-GRAP2/ZPMAP Harmonogramowanie i kontrola realizacji
projektu + Praktyczne aspekty pracy Project Managera + Gra symulacyjna
PRINCEOPOLY 2 dni +2 dni + 2 dni. Tematy zajęć: Planowanie i kontrola realizacji projektu (16h): 1. Elementy planowania projektu. • procesy planowania i elementy planu, • techniki planowania. 2. Strukturyzacja projektu, • diagram struktury produktów, • struktura podziału prac. 3. Harmonogramowanie. • typy harmonogramów, • estymacja. Praktyczne aspekty pracy Project Managera (16 h): 1. Wprowadzenie do zagadnienia komunikacji w projekcie. 2. Niezbędne umiejętności przywódcze w zarządzaniu projektami. 3. Komunikacja w zespole. •podstawy komunikacji werbalnej i niewerbalnej, •bariery komunikacyjne, •sztuka aktywnego słuchania i techniki manipulacji. 4. Komunikacja w projekcie. •analiza wymagań dotyczących wymiany informacji, •definiowanie potrzeb i analiza interesariuszy, •plan zarządzania komunikacją w projekcie. 5. Zespół projektowy. •praca w grupie a praca indywidualna, •postawy członków zespołu projektowego, •efektywność, tożsamość i integracja zespołu, •etapy tworzenia zespołu projektowego, •komunikacja zadań w oparciu o strukturę zespołu, •metody twórczej pracy. 6. Kierowanie zespołem. •style kierowania zespołem projektowym, •dobór efektywnego stylu kierowania do fazy rozwoju zespołu, •idealny obraz managera. Analiza własnego stylu kierowania ludźmi, •koordynacja działań zmierzających do osiągnięcia postawionych celów. 7. Motywowanie w zarządzaniu zespołem projektowym. •rodzaje motywacji, •konstruktywna krytyka oraz udzielanie informacji zwrotnej, •znaczenie języka w motywowaniu. 8. Coaching. •czym jest i jak go stosować, •technika GROW. 9. Konflikt i negocjacje. •istota i typy konfliktów, •główne źródła konfliktów, •style zachowania przy opanowywaniu konfliktów. 10. Zebrania, seminaria i narady. •cele i rezultaty, •najlepsze praktyki. 11. Podsumowanie szkolenia. Gra strategiczna PRINCEOPOLY (16 h): W trakcie gry uczestnicy doświadczą: • zarządzania na różnych szczeblach (możliwość zamiany rolami; przyjęcia innej funkcji niż pełnionej w rzeczywistości), • trudności komunikacyjnych typowych dla wielopoziomowej struktury zarządzania, • roli współpracy (szczególnie w obszarze wymiany i skoordynowanego przepływu informacji) dla osiągania zakładanych celów, • roli przywództwa (na każdym poziomie), • współzależności między wszystkimi poziomami zarządzania.Każdy uczestnik uzyska kompetencje Project Managera w oparciu o
metodykę PRINCE2® biorąc udział w 96-godzinnym cyklu szkoleniowym: 1. Wprowadzenie do zarządzania projektami - 16h
2. PRINCE2® Foundation - szkolenie akredytowane zakończone egzaminem,
którego pozytywny wynik gwarantuje otrzymanie międzynarodowego
certyfikatu PRINCE2® Foundation – 32h 3. Harmonogramowanie i kontrola realizacji projektu - zajęcia warsztatowe z MS Project – 16h 4. Praktyczne aspekty pracy Project Managera – 16h 5. Zarządzanie projektami – gra symulacyjna PRINCEOPOLY – 16h oraz 2-godzinnym mentoringu: Omówienie specyfiki i możliwości wykorzystania metodyki PRINCE2® w firmie – 2h
Szkolenie i egzamin PRINCE2 ® Foundation prowadzone będą na mocy
akredytacji udzielonej Altkom Akademii przez APM Group - właściciela
praw do metodyki PRINCE2®.
Celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy z wiedzą w zakresie prowadzenia projektów w oparciu o brytyjską metodykę PRNICE2®, powszechnie stosowaną w zarządzaniu projektami. Kurs kończy się egzaminem na poziomie Foundation. Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia: • Przygotowanie praktyczne uczestników do planowania realizacji wszelkiego typu projektów. • Poznanie metod tworzenia harmonogramów, które stanowią podstawę rozliczania postępu prac projektowych. • Zwiększenie kompetencji graczy (gry skutecznie przekazują wiedzę i umiejętności). • Możliwość zdiagnozowania aktualnej sytuacji oraz poziomu kompetencji przed i po szkoleniu. • Możliwość przetestowania planowanych działań i narzędzi otrzymanych na szkoleniu (nowe rozwiązania, nowe strategie).
• Możliwość zbudowania silnego zespołu poprzez przećwiczenie współpracy
i uzyskanie kompetentnej informacji zwrotnej od trenerów.