Ogłoszenia targów i szkoleń
Zarządzanie zasobami ludzkimi
Status | |
---|---|
Miejsce | Mazowieckie Altkom Akademia S.A. Oddział Kraków, ul. Mogilska 65, budynek M65 Meduza. |
Data rozpoczęcia | 2012-12-03 |
Data zakończenia | 2012-12-04 |
www | http://www.szkolenia.com/szkolenie/3605/zarzadzanie-zasobami-ludzkimi |
Kontakt
MASTERS Centrum Szkolenia Biznesu AandA Polanska sp. j.
Opis
"AKADEMIA MENEDŻERA\"obejmuje realizację bezpłatnych szkoleń współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Głównym celem Projektu jest nabycie i podniesienie kwalifikacji pracowników mikro i małych przedsiębiorstw z województwa małopolskiego.I spotkanie 1-2 marca 2013II spotkanie 9-10 marca 2013III spotkanie 16-17 marca 2013CELE SZKOLENIA:· nabycie umiejętności skutecznej rekrutacji pracowników,· poznanie systemów planowania ścieżki kariery,· nabycie umiejętności stworzenia systemu ocen okresowych oraz przeprowadzenia go,· poznanie systemów motywacyjnych odpowiadających warunkom w firmie· praktyczne planowanie i tworzenie systemu szkoleń· poszerzenie wiedzy i nabycie nowych umiejętności z zakresu rozumienia i stosowaniaprawa pracy· poznanie zagadnień teoretycznych i praktycznych dotyczącymi prawa pracyProgram szkoleniaI. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI1. Podstawowe terminy i pojęcia związane z zasobami ludzkimi2. Zarządzanie Zasobami ludzkimi a zarządzanie organizacją3. zarządzanie zasobami ludzkimi a kreowanie kultury firmy4. procesy związane z ZZLII. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W PRAKTYCE1. Zasady poszukiwania kadr· Rekrutacja i selekcja - definicje· Analiza stanowisk pracy w organizacji· Opis stanowiska pracy w danej komórce· Profile kandydatów – kompetencje, siedmiopunktowy plan A. Rogera2. Kryteria doboru kadr· Techniki rekrutacyjne· Proces selekcji: pre-selekcja czyli analiza aplikacji, na co zwracamy uwagęczytając życiorys lub ankietę personalną?· Planowanie procesu selekcji – dobór metod odpowiednich dla danej komórki wfirmie· Rozmowa kwalifikacyjna- Cel rozmowy kwalifikacyjnej- Przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej- Rodzaje rozmów kwalifikacyjnych- Etapy rozmowy kwalifikacyjnej- Techniki i reguły prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych- Scenariusz prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej- Najczęstsze błędy popełniane przez prowadzących wywiad kwalifikacyjny- Psychologiczne pułapki przy ocenie kandydatów3. Rekrutacja na wybrane stanowisko w wybranej komórce firmy - Case study· Planowanie zatrudnienia,· Planowanie rekrutacji: przedstawienie sytuacji w firmie – stworzenie opisustanowiska pracy,· Stworzenie profilu osobowego jednego ze stanowisk,· Zaplanowanie i przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej uwzględniającwszystkie jej etapy,· Zaplanowanie Assesment Center.4. Tworzenie systemów ocen pracowników· Miejsce systemu ocen okresowych w polityce personalnej firmy- Najważniejsze cele oceny- Formy oceny- Wymagania stawiane systemom ocen- Oczekiwania pracowników wobec systemu ocen okresowychStudium przypadku· Wprowadzenie systemu ocen okresowych- Planowanie działania- Szkolenie osób oceniających Wybór rodzaju szkolenia Problem wspólnego udziału w szkoleniu przełożonych i podwładnych Ćwiczenia z użyciem kamery wideo- Przygotowanie osób oceniającychStudium przypadku· Metody oceny pracowników· Ustalenie kryteriów oceny· Zasady prowadzenia rozmów z ocenianymi pracownikami – Case study· Błędy w procesie oceniania· Ocena przełożonych przez podwładnych· System ocen okresowych a pozostałe aspekty polityki personalnej firmy- SOO a polityka płacowa- SOO a polityka szkoleniowa- SOO a kształtowanie ścieżek kariery zawodowej pracowników- SOO a zwalnianie pracownikówStudium przypadku5. Motywowanie pracowników· Przesłanki tworzenia systemu motywacyjnego w firmie· Motywowanie za pomocą płac· Kształtowanie płacy zasadniczej oraz premiowanie pracowników· Motywowanie pozapłacowe· Sposoby sprawdzania skuteczności systemu motywacyjnegoCase study6. Budowanie ścieżek kariery· Pojęcie "ścieżki kariery"· Planowanie ŚK pracowników jako działanie systemowe· Zasada "5 kroków"· ŚK jako element systemu motywacyjnego· Rola ŚK w budowaniu systemu szkoleńCase study7. Szkolenie pracowników· Rola szkoleń w firmie· Analiza potrzeb szkoleniowych· Szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne· Analiza skuteczności szkoleńCase studyIII. PRAWO PRACY1. Sposoby świadczenia pracy· Treść umowy o pracę. Korzyści i skutki wynikające z ich zastosowania.· Charakterystyka poszczególnych umów o pracę oraz sposoby ich nawiązywania irozwiązywania.· Zastosowanie rodzaju umowy o pracę w zależności od potrzeb pracodawców2. Rozwiązanie stosunku pracy.· Sposoby rozwiązywania umów o pracę.· Prawidłowe sformułowanie przyczyny oraz tryb przekazania pracownikowiwypowiedzenia umowy o pracę.3. Zakres praw i obowiązków pracownika oraz pracodawcy.· Omówienie Kodeksu Pracy (najnowsze zmiany w prawie pracy w 2012 r.) orazobowiązków podmiotów zatrudniających pracowników w zakresie bezpieczeństwai higieny pracy.4. Czas i dyscyplina pracy.· Definicja czasu pracy i jego systemów.· Omówienie zagadnień związanych z czasem pracy, podróży służbowych oraz szkoleńpracowniczych.5. Praktyczne sposoby rozwiązywania problemów pracodawców – pytaniauczestników szkolenia.