Ogłoszenia targów i szkoleń
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Status | |
---|---|
Miejsce | Małopolskie Kraków |
Data rozpoczęcia | 2014-06-02 |
Data zakończenia | 2014-06-03 |
www | http://www.ibc.edu.pl |
ibc@ibcentrum.pl |
Kontakt
Centrum IB Sp. z o.o.
tel.12 634 32 50
fax.: 12 632 80 75
http://www.ibc.edu.pl
e-mail: ibc@ibcentrum.pl
Opis
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest podniesienie standardów zarządzania zasobami ludzkimi oraz zapoznanie uczestników z nowoczesnymi metodami zarządzania zasobami ludzkimi. Uczestnicy nabędą wiele praktycznym umiejętności pozwalających na polepszenie efektywności zarządzania zasobami ludzkimi w firmie.
Uczestnicy zapoznają się z przykładowymi modelami kompetencji, systemami oceny wyników pracy opartymi na kompetencjach i zarządzaniu przez cele oraz systemami premiowania uzależnionymi od wyników pracy. Będą też mieli okazję zastosować mniej standardowe techniki rekrutacji, w tym elementy metody Assessment Center.
Profil uczestnika:
Szkolenie skierowane jest do pracodawców, właścicieli i współwłaścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, kadry zarządzającej oraz pracowników prowadzących sprawy personalne w firmach oraz osoby, które są zainteresowane podjęciem pracy w obszarze zarządzania personelem.
Metody szkolenia:
Szkolenie będzie prowadzone w formule warsztatowej; prezentacje i mini-wykłady będą służyć wprowadzeniu do części praktycznej. Metodyka zajęć zakłada formułę interaktywną realizowaną poprzez współuczestnictwo grupy (studia przypadków, praca w podgrupach, dyskusje grupowe).
Program szkolenia:
1. Nowe orientacje w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi.
• zarządzanie wiedzą
• zarządzanie przez cele
• zarządzanie kompetencjami
• zarządzanie talentami
• benchmarking
• organizacja ucząca się
• marketing personalny
2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie – modele funkcji personalnej i ich konsekwencje dla zarządzania personelem.
• system polityki personalnej jako sposób realizacji zarządzania personelem w firmie;
• modele polityki personalnej – model sita (filter approach) i kapitału ludzkiego (human capital approach).
3. Organizacja, rola i zadania Działu Kadrowego (personalnego, HR) w realizacji funkcji personalnej.
4. Planowanie zasobów ludzkich – jak przygotować plan zatrudnienia.
• planowanie zatrudnienia – opis stanowisk pracy metodą porządkowania zadań i wymagań stanowiska pracy w firmie.
• budowanie profili kompetencji wymaganych na dane stanowisko pracy
5. Rekrutacja (dobór) i selekcja pracowników – jak zrekrutować i wyselekcjonować właściwych pracowników.
• klasyczne sposoby prowadzenia rekrutacji – analiza dokumentów osobowych tj. CV, referencje z poprzednich miejsc pracy; wywiad – rozmowa rekrutacyjna;
• nowoczesne metody rekrutacji – elementy Assessment Center (centra oceny), zewnętrzne doradztwo personalne.
6. Wdrożenie nowego pracownika – co powinien zawierać program wdrożenia nowego członka organizacji i czemu ma służyć.
• rola osób odpowiedzialnych za wdrożenie nowych pracowników;
• coaching i mentoring
7. Ewaluacji pracowników – przy użyciu jakich metod najlepiej ocenia się pracownika.
• rola systemów ocen okresowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi;
• modele kompetencji oraz zarządzanie przez cele jako podstawa konstrukcji systemów ocen okresowych;
• przygotowanie i wdrożenie systemu okresowej oceny pracowników;
• powiązanie wyników oceny okresowej z systemem wynagradzania;
• assessment center – jako nowoczesna forma oceny potencjału i kompetencji pracowników.
8. Rozwój, szkolenie i doskonalenie kadr – jak identyfikować potrzeby szkoleniowe, szkolić pracowników i wspierać wdrażanie umiejętności, a także jak planować ścieżkę kariery.
• kreowanie polityki szkoleniowej (analizy, metody i techniki);
• ocena efektywności nakładów na szkolenia;
• sposoby pozyskiwania funduszy unijnych na działania szkoleniowe i doradcze.
9. Motywacja pracowników do wykonywania zadań. – jak podejść do spraw płacowych, awansowania oraz jak zaprojektować system wynagrodzeń, system awansowania, tak by zachęcał do osiągania podstawionych celów.
• systemy awansowania;
• efektywne systemy wynagrodzeń.
10. Przywódczość – jak wpływać na ludzi, aby lubili swoją prace, byli efektywni i chcieli u nas pracować.
• rola i efektywność przywódcy w firmie;
• dobór odpowiedniego stylu kierowania w zależności od zadania oraz poziomu motywacji i umiejętności pracownika lub grupy;
• efektywne zarządzanie zespołem.
11. Komunikacji wewnętrznej – jak poprawić proces komunikowania w firmie i wzmocnić poczucie odpowiedzialności za realizację celów strategicznych.
• rola komunikacji wewnętrznej w determinowaniu sprawności funkcjonowania firmy;
• kształtowanie partnerskich relacji między pracownikami jako determinanta kreowania pozytywnego wizerunku firmy.
12. Zwalnianie pracowników – jak rozstać się z pracownikiem, by minimalizować ryzyko pogorszenia wizerunku firmy.
• rola programów zwolnień monitorowanych – outplacement jako sposób rozwiązania problemu redukcji personelu,
• outsourcing jako element planu redukcyjnego,
• aspekty prawne.
Termin szkolenia: 2 -3.06.2014r.
Czas trwania: 12 godz. (2 dni x 6 godz.)
Koszt:
osoby indywidualne – 280 zł (netto)
osoby delegowane z firm: 560 zł (netto)
studenci: 280 zł (netto)
Miejsce szkolenia: Centrum IB Sp. z o.o., ul. Św. Filipa 7/8, 31-150 Kraków
Kurs kończy się otrzymaniem zaświadczenia MEN oraz certyfikatu ukończenia kursu.
Więcej informacji na temat organizowanych szkoleń znajdą Państwo na Naszej stronie internetowej ibc.edu.pl.
Informacje i zapisy:
Centrum IB Sp. z o.o.
tel.12 634 32 50
fax.: 12 632 80 75
http://www.ibc.edu.pl
e-mail: ibc@ibcentrum.pl